مصطفی پناباد، رئیس اتاق اصناف اهواز در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: در خردادماه 1405 مجموعاً 1٬286 فقره پروانه کسب صادر و تمدید شده که از این تعداد، 949 فقره مربوط به صدور پروانه جدید و 337 فقره مربوط به تمدید پروانه است.
وی با اشاره به ثبت بالاترین آمار صدور پروانه جدید در یک بازه یکماهه، این دستاورد را نشاندهنده ورود به مرحله تازهای از ساماندهی واحدهای صنفی در کلانشهر اهواز دانست.
پناباد با بیان اینکه این رقم در مقایسه با 609 پروانه صادرشده در خرداد 1404، رشد 55.8 درصدی را نشان میدهد، افزود: تسریع فرایندهای صدور مجوز و ارتقای نظم صنفی، از عوامل کلیدی این موفقیت بوده است.
رئیس اتاق اصناف اهواز، دستیابی به این رکورد تاریخی را مرهون تلاشهای بیوقفه بازرسان، همکاری اتحادیههای صنفی، حمایت هیئترئیسه اتاق اصناف و تعامل مؤثر با اداره نظارت بر اماکن عمومی فراجا در استان خوزستان عنوان کرد.
وی همچنین به نقش سامانه نوین «بازرس 360» در شناسایی، پایش و ساماندهی واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: این ابزار نظارتی همراه با همکاری نزدیک نیروی انتظامی، تحولی اساسی در دقت و سرعت رسیدگیها ایجاد کرده و تأثیر مستقیمی در ثبت این آمار کمنظیر داشته است.
رئیس اتاق اصناف اهواز ابراز امیدواری کرد با تداوم این روند و توسعه زیرساختهای الکترونیک، شاهد ساماندهی بیشتر فعالیتهای صنفی، افزایش شفافیت اقتصادی و تقویت اشتغال پایدار در سطح استان باشیم.
انتهای پیام/