سیدعمار یداللهی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، اظهار داشت: همزمان با برگزاری مراسم سنتی محرم نوش آباد، یک گروه مشاوره و مراقبتهای پرستاری در این مرکز فرهنگی، مذهبی به طور رایگان به شهروندان خدمت ارائه میکنند.
یداللهی در تشریح اجرای این طرح در نوشآباد تصریح کرد: این طرح شامل خدمات دندانپزشکی، زنان و مامایی، متخصص داخلی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی به صورت رایگان بود که به مدت سه روز با همکاری مرکز جامع سلامت نوشآباد و بیمارستان یثربی اجرا شد.
وی در خصوص شیوه اجرای این برنامه افزود: غربالگری سلامت شهروندان ابتدا در محل حسینیه انجام شد که 150 نفر مورد غربالگری قرار گرفتند و در صورت نیاز به پزشک متخصص معرفی می شدند که 130 نفر نیز خدمات پزشک متخصص دریافت کردند.
مدیر فرهنگی حسینیه شهید بهشتی نوشآباد با قدردانی از پزشکان و پرستاران شرکتکننده در این طرح تصریح کرد: اجرای این برنامه داوطلبانه، یک کار پسندیده بود و امیدواریم با همراهی سایر پزشکان نیز ادامه پیدا کند، پیش از آنکه هزینه سنگین درمان بر شهروندان تحمیل شود.
یداللهی گفت: مشارکت مردم و نهادهای تخصصی در اجرای این گونه طرحهای سلامت محور، گام مؤثری در ارتقای سطح آگاهی عمومی، خودمراقبتی و توسعه فرهنگ سلامت در جامعه است.
مسئول این گروه مشاوره و مراقبتهای پرستاری نیز در گفتوگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: خدمت داوطلبانه یکی از فعالیتهای مرسوم در جهان است و دستاورد آن، ضمن ترویج فرهنگ زندگی سالم، منجر به شناسایی زودهنگام بیماران و ارجاع آنها برای درمان به موقع است .
ابوالفضل اقبالی افزود: گروه پزشکی با حضور «نرگس سادات رضوی»، متخصص قلب و عروق، «زینب سادات احمدی»، متخصص گوش و حلق و بینی، «سید مهدی موسوی»، فلوشیپ بیهوشی قلب، فرزانه امینی و طیبه هاشمی، متخصص زنان و زایمان، زهرا استاد علی پور، متخصص بیماریهای داخلی و سید مسعود معینی طبا، فوق تخصص بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در نوشآباد، ارائه خدمت کردند.
وی افزود: بدون شک نقش مهم و کلیدی داوطلبان سلامت در برنامههای حوزه سلامت مانند پیشگیری و کنترل بیماریها غیر انکار و بیبدیل است و اجرای برنامه داوطلبان متخصص به عنوان یک رویکرد کلان این گروه است که با هدف ارتقای سلامت جامعه آغاز شده است و تلاش میکنیم تا ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/801