به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرمآباد، در ادامه اجرای برنامههای نظارتی و حمایتی، رئیسکل دادگستری لرستان از آغاز طرحی برای پایش وضعیت زندانیان خبر دادهاست.
این طرح همزمان با هفته قوه قضاییه و ایام سوگواری شهادت امام حسین اجرا میشود و بنا دارد وضعیت زندانیان را بهصورت میدانی، مستقیم و موردی مورد بررسی قرار دهد.
در جریان این برنامه، حجتالاسلام سعید شهواری، رئیسکل دادگستری لرستان، در بازدید از زندان مرکزی خرمآباد هدف اصلی این اقدام را پایش دقیق وضعیت زندانیان و شنیدن بیواسطه مشکلات آنان عنوان کرد.
بهگفته او دستگاه قضایی لرستان تلاش میکند فرآیند رسیدگی به وضعیت زندانیان را از حالت اداری صرف خارج کرده و به سطحی از نظارت میدانی و مستقیم ارتقا دهد.
در این طرح گروههای قضایی مأمور شدهاند تا در سراسر لرستان، زندانیان واجدشرایط را برای استفاده از نهادهای ارفاقی شناسایی کنند؛ از جمله مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط و استفاده از پابند الکترونیک.
رئیسکل دادگستری لرستان در بخش دیگری از این بازدید، با اشاره به پیامدهای اجتماعی و خانوادگی زندان، تأکید کرده که سیاست دستگاه قضایی بر کاهش آسیبهای زندان و حرکت بهسمت استفاده حداکثری از ظرفیتهای قانونی جایگزین حبس است.
همزمان با اجرای این طرح، بهمناسبت هفته قوه قضاییه و تقارن آن با ایام عزاداری محرم، برای زندانیانی که شرایط لازم را داشته باشند، مرخصی 10 روزه در نظر گرفته شدهاست.
بر اساس اعلام رئیسکل دادگستری لرستان 10 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه و کمکهای مردمی بهمناسبت هفته قوه قضاییه آزاد شدهاند.
بخشی از این آزادیها از طریق پذیرش اعسار در فرآیندهای قضایی انجام و در کنار آن، حدود 1.5 تومان نیز از سوی خیّران برای کمک به آزادی این افراد تأمین شدهاست.
انتهای پیام/ 644