علیرضا نورا در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم در چابهار از آغاز فرآیند راهاندازی «شورای پیشرفت محلات» در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این شورا با هدف شناسایی دقیق مسائل محلی، اولویتبندی مطالبات مردمی و تقویت مشارکت اجتماعی در تمامی محلات شهری و روستاها تشکیل میشود.
فرماندار ویژه چابهار از برگزاری نخستین نشست هماهنگی برای راهاندازی «شورای پیشرفت محلات» خبر داد و گفت: این جلسه به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه چابهار و با حضور بخشداران تابعه و کارشناس اجتماعی فرمانداری برگزار شد.
وی با اشاره به اهداف تشکیل این شورا گفت: شورای پیشرفت محلات به عنوان سازوکاری منسجم و نظاممند، با هدف شناسایی دقیق مسائل محلی، اولویتبندی مشکلات و پیگیری هدفمند آنها با مشارکت واقعی مردم و هماهنگی بین دستگاهها شکل میگیرد.
نورا افزود: این شورا بر پایه توانمندسازی مردم در محلات، با محوریت مسجد و بهرهگیری از ظرفیتهای محلی طراحی شده است. در راستای تحقق عدالت اجتماعی، تشکیل «شورای پیشرفت محلات روستایی» نیز در دستور کار قرار گرفته است تا خدمترسانی در روستاها ارتقا یافته و مشارکتهای مردمی تقویت شود.
به گفته فرماندار ویژه چابهار، این شورا با ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و حضور بخشداران تشکیل شده تا ضمن شناسایی مطالبات مردمی، خلأهای موجود در سطح محلات و روستاها را برطرف کند.
وی با تأکید بر سیاستهای دولت در زمینه مردممحوری اظهار کرد: راهاندازی شوراهای پیشرفت محلات گامی عملی برای بهرهگیری از ظرفیت گروههای جهادی، حلقههای میانی و ساکنان محلی است. این نهادها در زمان بحرانها و مواجهه با آسیبها و چالشهای اجتماعی میتوانند نقش مؤثری ایفا کنند.
نورا شوراهای پیشرفت محلات را بازوی توانمند مدیران دستگاههای اجرایی و شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و گفت: این ساختار میتواند خلأ موجود در شناسایی دقیق مسائل و مطالبات مردم در سطح محله را برطرف کند و مسیر خدمترسانی بیواسطه به شهروندان و روستاییان را هموار سازد.
فرماندار ویژه چابهار خاطرنشان کرد: در نخستین جلسه هماهنگی مصوب شد شورای پیشرفت محلات در تمامی محلات شهری و روستاهای شهرستان در اسرع وقت راهاندازی شود.
وی تاکید کرد: فرمانداری و بخشداریها بهعنوان دستگاههای حاکمیتی با نظارت مستمر، بر عملکرد این شوراها در مسیر حل مسائل محلی و ارتقای شاخصهای رفاه عمومی نظارت خواهند داشت.
انتهای پیام/