به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، علی مقداد، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، امروز یکشنبه به شدت توافق ننگین دولت لبنان با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را صلح با دشمن خواند و تأکید کرد که این توافق هرگز به مرحله اجرا نخواهد رسید.
این نماینده پارلمان با اشاره به این که «دشمن آنچه را در میدان نتوانسته به دست آورد، با این توافق دنبال میکند»، اظهار داشت که «به روزگار فلاکت باری رسیدهایم که یک هموطن علیه ما با دشمن تبانی کرده است».
وی در ادامه گفت که واکنش مردم لبنان، امتناع از خواندن این سند شکستخورده بود؛ زیرا در همان زمانی که دولت با دشمن صهیونیستی توافق امضا میکرد، شش نفر از هموطنان ما به دست دشمن صهیونیستی به شهادت رسیدند.
عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان با انتقاد از عملکرد دولت در جریان مذاکرات، گفت که «هیئت اسرائیلی در حال مذاکره با خودش بود». وی این توافق را یادآور «توافق 17 مه» دانست که هیچگاه به صلح با دشمن منجر نشد.
مقداد هشدار داد که اگر دولت از تصمیمات خود عقبنشینی نکند، کشور را به سوی بحرانی بزرگ سوق خواهد داد. وی تأکید کرد که سلاح در جنوب رودخانه لیتانی خط قرمز است و حزبالله تمام شب گذشته را برای جلوگیری از تشدید اوضاع تلاش کرده است.
در بخش دیگری از اظهاراتش، مقداد با اشاره به مذاکرات ایران و آمریکا، تأکید کرد که مسیر تفاهم ایران-آمریکا تضمینکننده خروج دشمن صهیونیستی از جنوب لبنان است. وی گفت که نتانیاهو از توافق ایران و آمریکا متضرر است.
انتهای پیام/