به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یادبود شهدای هفتم تیر با حضور رئیسکل دادگستری استان کرمانشاه، اعضای شورای قضایی، قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان و ادارات و سازمانهای تابعه در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد.
در این مراسم، شهرام کرمی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، رهبر شهید انقلاب و شهدای جنگ تحمیلی اخیر، هفته قوه قضاییه را به خانواده بزرگ دستگاه قضایی استان تبریک گفت و از خدمات صادقانه ایشان قدردانی کرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه تجلیل از قضات و کارمندان نمونه به معنای برتر بودن آنان نسبت به سایر همکاران نیست، اظهار کرد: واقعیت این است که بخش عمده قضات و کارکنان دادگستری استان، فراتر از وظایف قانونی خود تلاش میکنند و اگر محدودیتی در انتخاب افراد برگزیده وجود نداشت، همه این عزیزان شایسته تقدیر بودند.
وی با اشاره به شرایط دشوار یکسال گذشته گفت: سالی که گذشت، سالی متفاوت و پرچالش برای دستگاه قضایی بود. در کنار انجام وظایف روزانه، با حوادث و شرایط خاصی از جمله پیامدهای جنگ تحمیلی اخیر، اغتشاشات و برخی مسائل امنیتی نیز مواجه بودیم، اما هیچیک از این شرایط موجب توقف خدمترسانی به مردم نشد.
کرمی با اشاره به عملکرد مطلوب دادگستری استان افزود: با وجود همه این دشواریها، استان کرمانشاه در بسیاری از شاخصهای عملکردی همچنان در بین استانهای برتر کشور قرار دارد که این موفقیت حاصل همدلی، مسئولیتپذیری و تلاش شبانهروزی همکاران در سراسر استان است.
وی از اجرای نظام جدید ارزیابی عملکرد در قوه قضاییه خبر داد و اظهار داشت: در گذشته، ملاک اصلی ارزیابی، تعداد پروندههای وارده و مختومه بود، اما در نظام جدید، کیفیت رسیدگی، کاهش موجودی پروندههای معوق، کاهش اطاله دادرسی، رسیدگی به پروندههای پیچیده و شاخصهای تخصصی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
رئیسکل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: از این پس عملکرد هر شعبه بر اساس کاهش پروندههای باقیمانده و مدت زمان رسیدگی ارزیابی خواهد شد و دیگر صرف افزایش تعداد مختومهها ملاک موفقیت نیست. این رویکرد، گامی مهم در جهت ارتقای کیفیت دادرسی و اجرای دقیق عدالت به شمار میرود.
کرمی کاهش زمان رسیدگی به پروندهها را از اولویتهای مهم دستگاه قضایی دانست و گفت: میانگین زمان رسیدگی در استان کرمانشاه از میانگین کشوری پایینتر است و این موضوع نشان میدهد همکاران ما با وجود حجم بالای پروندهها، با جدیت در مسیر کاهش اطاله دادرسی حرکت میکنند.
وی با قدردانی ویژه از قضات و کارکنان شعب رسیدگیکننده به پروندهها اظهار داشت: همکارانی که در صف مقدم رسیدگی به پروندههای مردم فعالیت میکنند، بیشترین فشار کاری را تحمل میکنند و بیتردید بخش اعظم موفقیتهای امروز دستگاه قضایی استان مرهون تلاش، تعهد و مسئولیتپذیری آنان است.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای تمامی قضات، کارکنان و خانوادههای آنان، بر استمرار تلاشها برای ارتقای کیفیت خدمات قضایی و افزایش رضایتمندی مردم تأکید کرد.
در پایان این مراسم، از قضات و کارکنان برتر دادگستری استان کرمانشاه و ادارات و سازمانهای تابعه با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
انتهای پیام/