به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حسین عباسنژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، با اعلام این خبر گفت: این پروژه که از معدود سرمایهگذاریهای مستقیم خارجی در بنادر ایران طی سالهای اخیر به شمار میرود، با محوریت جابهجایی ریلی بار طراحی شده و یک ترمینال اختصاصی ریلی در پسکرانه بندر شهید رجایی احداث خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دوره ساخت این مرکز لجستیکی دو سال پیشبینی شده است، افزود: کل مدت قرارداد 27 سال تعیین شده که در بازههای پنجساله قابل بازنگری خواهد بود و ظرفیت ترانزیت سالانه این مرکز نیز قابلیت افزایش دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از رشد 20 تا 25 درصدی ترانزیت دریایی خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح میتواند سهم ترانزیت کشور را بهطور محسوسی افزایش دهد.
در همین حال، محمد شکیبینسب، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، امضای این قرارداد را گامی مهم در تحقق سیاست جذب سرمایهگذاری خارجی و توسعه کریدور بینالمللی شمال-جنوب دانست و تأکید کرد: این توافق، ترانزیت سالانه یکمیلیون و 500 هزار تن کالا از قلمرو ایران را تضمین میکند و به بهبود شاخصهای اقتصادی، افزایش درآمدهای ترانزیتی و ارتقای جایگاه بنادر کشور در زنجیره حملونقل بینالمللی منجر خواهد شد.
این قرارداد که در ادامه توافقات سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی ایران به قزاقستان منعقد شد، با حضور اون تالپ اونالبایف، سفیر این کشور در تهران و با امضای حسین عباسنژاد از سوی ایران و امان مال گاژواروف، مدیرکل صندوق توسعه تجارت قزاقستان نهایی گردید.
انتهای پیام/864