اسکندر کاکایی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه از واریز افزایش حقوق سال جاری و مرحله سوم طرح متناسبسازی حقوق بازنشستگان و مستمریبگیران همزمان با حقوق خردادماه خبر داد و اظهار کرد: افزایش حقوق سال جاری و همچنین مبلغ مربوط به مرحله سوم طرح متناسبسازی به حساب بازنشستگان و مستمریبگیران تأمین اجتماعی همراه با حقوق خردادماه واریز شده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با تشریح جزئیات افزایش حقوق امسال افزود: سازمان تأمین اجتماعی حقوق مستمریبگیران حداقلبگیر را 45 درصد بهعلاوه مبلغ ثابت یک میلیون و 550 هزار تومان افزایش داده است.
کاکایی گفت: در خصوص مستمریبگیران غیرحداقلبگیر نیز اجرای طرح متناسبسازی در سه مرحله دنبال شده است؛ بهگونهای که 40 درصد در سال 1403، 30 درصد در سال 1404 و 30 درصد باقیمانده نیز در سال 1405 اعمال شده است.
وی درباره پرداخت مابهالتفاوت افزایش حقوق و متناسبسازی ماههای فروردین و اردیبهشت گفت: پرداخت این مبالغ در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد و تلاش میکنیم با تأمین منابع مالی، مطالبات مربوط به این دو ماه در ماههای آینده به حساب مستمریبگیران غیرحداقلبگیر واریز شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به میزان دریافتی بازنشستگان حداقلبگیر بیان کرد: حداقل مستمری برای بازنشستگان دارای 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه، 16 میلیون و 600 هزار تومان است که با احتساب مزایای جانبی، دریافتی افراد دارای همسر و مشمول مزایا به بیش از 20 میلیون تومان میرسد.
کاکایی از آغاز فرآیند سیزدهمین دوره انتخاب کارفرمایان برتر تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: در این ارزیابی، شاخصهایی از جمله حفظ اشتغال و جلوگیری از تعدیل نیرو، نداشتن بدهی به سازمان تأمین اجتماعی، ارسال بهموقع فهرست بیمه و اعلام دستمزد واقعی کارکنان مورد بررسی قرار میگیرد.
وی با اشاره به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 244 هزار نفر بیمهشده اصلی، 97 هزار نفر مستمریبگیر اصلی و در مجموع بیش از 790 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.
انتهای پیام/