به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسن قمری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و شهدای گرانقدر ایران اسلامی گفت: جادارد از تلاشها و زحمات مجموعه دستگاههای اجرایی، قضایی و انتظامی استان در حوزه برخورد و مقابله و پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم چراکه همکاری و همراهی دستگاههای مختلف بهویژه در حوزه مقابله با آسیبهای اجتماعی و مبارزه با جرائم، نقش مهم و تعیینکنندهای در پیشبرد اهداف استان دارد.
وی با اشاره به عملکرد مجموعه نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: با وجود شرایط ویژه کشور، اقدامات مؤثر و قابل توجهی در حوزه مقابله با مواد مخدر صورت گرفته که جای تقدیر دارد.
قمری تصریح کرد: موضوع مبارزه با مواد مخدر یکی از محورهای اصلی مدیریت استان است، اساس سیاستهای ابلاغی، تلاش شده تا با هماهنگی و همکاری دستگاههای مرتبط، مشکلات و چالشهای موجود در این حوزه مدیریت و کنترل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به موضوع افتتاح ساختمان پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: با دستور و پیگیریهای انجام شده، این پروژه به مرحله بهرهبرداری رسیده است که امیدواریم در حوزه سخت افزاری و زیرساختی اقدام موثری در راستای تسهیل پیشبرد برنامه ها و اقدامات در این حوزه باشد.
قمری با اشاره به برخی موضوعات مدیریتی و کمیتههای مرتبط خاطرنشان کرد: لازم است جلسات و کمیتهها با نظم و انسجام بیشتری برگزار شده و گزارش اقدامات دستگاههای مسئول در حوزه مقابله، پیشگیری و درمان به صورت ماهانه و جدولبندیشده به شورای مرکزی ارسال شود که استمرار هماهنگیها و تقویت اقدامات مشترک در حوزه مقابله با آسیبهای اجتماعی بسیار ضروری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت مقابله با موادمخدر و اعتیاد در استان مرکزی اظهار کرد: اعتیاد و قاچاق مواد مخدر از مهمترین آسیبهای اجتماعی در استان مرکزی به شمار میرود و مقابله با آن نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی، انتظامی، قضایی و فرهنگی است. در سالهای اخیر، اجرای طرحهای پاکسازی مناطق آلوده، شناسایی و دستگیری قاچاقچیان و خردهفروشان، جمعآوری معتادان متجاهر و افزایش نظارت بر مسیرهای حملونقل از جمله اقدامات انجامشده در این استان بوده است. همچنین پلیس با اتکا به گزارشهای مردمی و اجرای طرحهای مستمر، تلاش کرده است امنیت اجتماعی را افزایش داده و از گسترش عرضه مواد مخدر جلوگیری کند.
وی بیان کرد: در کنار اقدامات انتظامی، پیشگیری از اعتیاد نیز جایگاه مهمی در برنامههای استان مرکزی دارد. برگزاری دورههای آموزشی برای خانوادهها، دانشآموزان و اقشار مختلف جامعه، توسعه مراکز درمان و بازتوانی و حمایت از افراد در حال ترک اعتیاد از مهمترین راهکارهای کاهش آسیبهای ناشی از مصرف مواد مخدر است چراکه ترکیب آموزش، فرهنگسازی، درمان و حمایت اجتماعی در کنار برخورد قانونی با قاچاقچیان، نقش مؤثری در کاهش اعتیاد و ارتقای سلامت و امنیت جامعه دارد.
انتهای پیام/711/