حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در حاشیه تجمع پرشور مردم شیراز در رزم شبانه، در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با استناد به آیات قرآن کریم، اظهار کرد: کسانی که میگویند پروردگار ما خداست و بر این باور استقامت میکنند، مشمول نصرت و آرامش الهی خواهند شد.
بهگفته وی؛ حضور مردم در صحنههای مختلف اجتماعی و سر دادن شعارهای ضداستکباری نشان میدهد که ملت ایران قدرتهای سلطهگر را پروردگار خود نمیدانند و تنها به اراده الهی تکیه دارند.
مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به آنچه «جنگ روایتها» خواند، تأکید کرد: دشمنان تصور میکردند با اقدامات تروریستی و فشارهای مختلف میتوانند پایههای جامعه ایران را متزلزل کنند، اما وعده الهی مبنی بر «یاری خداوند به یاریکنندگان دین» بار دیگر محقق شده است و مردم ایران با حضور خود این واقعیت را به نمایش گذاشتهاند.
محمودی با توجه به دیدگاه برخی تحلیلگران غربی درباره افزایش قدرت منطقهای ایران ابراز کرد: مطرح شدن موضوع «ظهور قدرت چهارم» در برخی تحلیلها، نتیجه حضور و ولایتمداری مردم و پایبندی آنان به ارزشهای انقلاب اسلامی است.
وی در ادامه استقامت بر آرمانها را دومین عامل مهم دانست و گفت که استمرار حضور مردم در صحنههای اجتماعی و سیاسی و پایبندی به رهنمودهای رهبری، نشانه استقامت ملت ایران است؛ استقامتی که بهباور او، زمینهساز نصرت الهی خواهد بود.
مدیر حوزه علمیه فارس همچنین بر اهمیت وحدت ملی تأکید کرد و افزود: وحدت، عامل پیروزیهای گذشته از جمله پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت در جنگ تحمیلی بوده است و امروز نیز حفظ انسجام اجتماعی، ضامن تداوم موفقیتها در عرصههای مختلف است.
وی راجع به نقش مردم در پشتیبانی از مسئولان و مذاکرهکنندگان کشور گفت: حضور مردم در صحنه، علاوه بر تقویت روحیه مسئولان، پیامی روشن درباره مطالبات ملت ایران و لزوم پایبندی به اصول و منویات رهبری در عرصههای مختلف از جمله دیپلماسی است.
مدیر حوزه علمیه فارس تأکید کرد: مشارکت و حضور آگاهانه مردم در عرصههای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، همراه با حفظ وحدت و استقامت، میتواند زمینهساز تحقق وعدههای الهی و تقویت جایگاه ایران در سطح منطقه و جهان باشد.
انتهای پیام/424/+