سعید نوراللهی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به مصوبات اخیر جلسه قرارگاه صیانت و سلامت بازار، گفت: در این جلسه تصمیمات خوبی بهویژه در حوزه آرد و نان اتخاذ شد که با توجه به حساسیت این حوزه در خدماترسانی به مردم، اجرای دقیق آنها در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: یکی از مهمترین تصمیمات این جلسه آن است که تمامی واحدهای نانوایی در سطح استان باید ظرف همین هفته جاری به ترازوی دیجیتال مجهز شوند تا روند عرضه نان با دقت و شفافیت بیشتری انجام شود.
نوراللهی تصریح کرد: همچنین اتحادیه نانوایان بنرهایی را تهیه کرده است که در اختیار نانوایان قرار خواهد گرفت. این بنرها حاوی مشخصات کامل واحد نانوایی، نوع نان عرضهشده، وزن نان، وزن چانه و قیمت نان است و باید بهگونهای در محل نصب شود که برای مردم بهصورت کامل، شفاف و قابل مشاهده باشد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، بنا بر این است که بهزودی عرضه نان در سطح استان بهصورت وزنی یا کیلویی انجام شود که این اقدام میتواند نقش مؤثری در ساماندهی بازار نان و جلوگیری از بروز تخلفات ایفا کند.
وی با اشاره به یکی از مشکلات اساسی در حوزه آرد و نان افزود: یکی از مهمترین تخلفاتی که در برخی واحدهای نانوایی مشاهده میشد، کمفروشی بود که متأسفانه هم در وزن چانه و هم در وزن نان اتفاق میافتاد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با تدبیر اندیشیدهشده و اجرای این تصمیمات، انتظار میرود از بروز کمفروشی در واحدهای نانوایی جلوگیری شود و مردم خدمات مطلوبتر، دقیقتر و شفافتری در این حوزه دریافت کنند.
انتهای پیام/711/