به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، عباس سروش رئیس دانشگاه امیرکبیر در نشست شورای این دانشگاه با قدردانی از تلاشها و پیگیریهای مجموعه مدیریتی و اعضای هیئت علمی دانشگاه گفت: در دوره اخیر، با وجود شرایط دشوار، تلاش شد ارتباط میان دانشکدهها و مدیریت دانشگاه بهصورت مؤثر و نیز ارتباط با دانشجویان حفظ شود و امور آموزشی و اجرایی بدون وقفه ادامه یابد.
وی با اشاره به برنامهریزیهای انجامشده برای بازگشایی آموزش حضوری افزود: پس از پایان شرایط بحرانی، تلاش شد کلاسهای حضوری، بهویژه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، با هماهنگی مراجع ذیربط برگزار شود. این تصمیم با وجود برخی محدودیتها و تبعات مالی، در راستای حفظ کیفیت آموزشی اتخاذ شد.
سروش همچنین به وضعیت پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: با مدیریت منابع دانشگاه، حقوق فروردین و اردیبهشت پرداخت شده و بخشی از حقوق خرداد نیز پرداخت شده است و تلاش میشود باقیمانده آن نیز در کوتاهترین زمان ممکن تسویه شود.
وی با تأکید بر لزوم حل اساسی مسائل معیشتی اعضای هیئت علمی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در حال پیگیری موضوع حقوق و مزایا است و دانشگاه تلاش کرده با صرفهجویی در سایر هزینهها، پرداخت حقوقها در اولویت قرار گیرد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین به موضوع بازنشستگی و تمدید همکاری اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: با تصویب هیئت امنای دانشگاه مقرر شد طبق یک رویه جدید، بازنشستگی دانشیاران، استادان در شرف بازنشستگی که واجد شرایط هستند یکسال به تعویق افتاد.
وی افزود: این تمدیدها بهصورت سالانه انجام میشود و ادامه همکاری منوط به ارزیابی عملکرد افراد در پایان هر سال خواهد بود.
سروش در پایان با اشاره به اهمیت بهرهگیری از ظرفیت تابستان برای فعالیتهای آموزشی و پژوهشی گفت: برنامهریزی دانشگاه به گونهای است که از ظرفیت تابستان برای تقویت آموزش و استفاده بهتر از فناوری در فرایندهای آموزشی بهره گرفته شود.
انتهای پیام/