به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قائنات امروز به ریاست فرماندار و با حضور امام جمعه قاین، مدیر آموزش و پرورش و سایر اعضای شورا برگزار شد.
در این نشست، مقرر شد دومین مدرسه در سایت مسکن ملی قاین با عقد تفاهمنامه میان آموزش و پرورش و راه و شهرسازی در سریعترین زمان وارد مرحله اجرایی شود. همچنین نخستین مدرسه این سایت با شش کلاس درس (مدرسه شهید اسماعیل خطیب) در حال حاضر در مرحله اجرای فونداسیون قرار دارد.
در ادامه جلسه، درباره جمعآوری طرح مدارس نمونه دولتی در پایه هفتم که از سوی آموزش و پرورش ابلاغ شده است، تصمیمگیری شد تا ثبتنام در این مقطع از این پس به صورت عادی و از میان تمامی داوطلبان انجام گیرد. همچنین موضوع جابهجایی برخی مدارس شهر با هدف توزیع عادلانه فضاهای آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.
فرماندار قائنات در این نشست با اشاره به آغاز تعطیلات تابستانی گفت: اوقات فراغت دانشآموزان باید بهصورت جدی مورد توجه قرار گیرد و نباید تصور شود که آموزش و پرورش در این ایام تعطیل است. وی افزود: لازم است با برگزاری دورههای آموزشی، ورزشی و تفریحی، زمینه پر کردن اوقات فراغت دانشآموزان فراهم شود.
یدالله غلامپور همچنین بر اجرای طرح نماد تأکید کرد و گفت: شهرستان قائنات از جمله شهرستانهای پایلوت اجرای این طرح است و باید با محوریت مدیریت مدارس دنبال شود. وی افزود: اگر رابطه عاطفی میان مدیران مدارس و دانشآموزان تقویت شود، بسیاری از آسیبهای اجتماعی کاهش خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع جابهجایی مدارس خاطرنشان کرد: ضمن احترام به نظرات کارشناسی و حمایت از تصمیمات شورا، لازم است ابعاد مختلف این موضوع بهدقت بررسی شود تا بهترین تصمیم برای نظام آموزشی شهرستان اتخاذ شود.
در این نشست، حجتالاسلام والمسلمین رحمانی امام جمعه قاین نیز با تأکید بر عدالت آموزشی گفت: باید با کاهش تنوع مدارس و تقویت امکانات در مناطق روستایی، از مهاجرت بیرویه به شهرها جلوگیری شود.
انتهای پیام/