به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم عزیزی رئیس ستاد هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: ایران برای برخورد قاطع با هرگونه رفتاری که مغایر با تفاهمنامه امضا شده، ناقض امنیت یا عبور از خطوط قرمز کشور باشد، آمادگی کامل دارد. پاسخ قاطعانه و شجاعانه نیروهای مسلح به نقض آتشبس اخیر از سوی آمریکا، گواه این مدعاست و پس از این نیز هرگونه بدعهدی آنان، پاسخی پشیمانکننده را به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: آمریکا و تمام کشورهایی که قصد عبور از تنگه هرمز را دارند، باید بدانند که عبور از این آبراه حیاتی تنها با احترام به اقتدار و خطوط ترسیمشده ایران امکانپذیر است. امروز تنگه هرمز تحت مدیریت هوشمند نیروهای مسلح، به ویژه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد و با هرگونه تخطی از دستورالعملها و مسیرهای پیشبینیشده، با قاطعیت برخورد خواهد شد.
ملت ایران تا تغییر رفتار خصمانه آمریکا شعار «مرگ بر آمریکا» را ادامه میدهد
رئیس ستاد هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی خاطرنشان کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» برخاسته از کارنامه سیاه و جنایات بیشمار ایالات متحده است؛ تا زمانی که دولت آمریکا رفتارهای کینهتوزانه و اقدامات جنایتکارانه خود را متوقف نکند، ملت بزرگ ایران با صدایی رساتر از گذشته، این شعار را در تمامی مناسبتها فریاد خواهد زد. همچنین تصریح میشود که هیچگونه بخشنامه یا دستورالعملی مبنی بر محدودیت یا حذف این شعار صادر نشده و اساساً هیچ مقامی چنین وظیفه و مأموریتی ندارد.
بانک مرکزی و هیئت مذاکرهکننده ادعاهای مقامات آمریکایی را تکذیب کردند
عزیزی با اشاره به اینکه مواضع رسمی بانک مرکزی و هیئت مذاکرهکننده کشور، بازتابدهنده واقعیت و تکذیبکننده ادعاهای بیاساس مقامات آمریکایی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به لطف تلاشهای بیوقفه کشاورزان، در تأمین محصولات راهبردی همچون گندم کاملاً خودکفا و بینیاز است.
وی همچنین تصریح کرد: برای تأمین سایر اقلام مورد نیاز خود نیز هیچگونه وابستگی به آمریکا ندارد؛ کشوری که امروزه خود در برآورده ساختن نیازهای داخلیاش با چالش مواجه است. سخنگوی هیئت مذاکرهکننده بارها تأکید کرده است، ایران برای بهرهبرداری از منابع مالی آزادشده خود به هر نحو که صلاح بداند، مستقلانه عمل میکند و از هیچ قدرتی اجازه نخواهد گرفت.
رسانهها بلندگوی رسای افشای کارنامه سیاه و خونین استکبار جهانی هستند
رئیس ستاد هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی تاکید کرد: ایران با بهرهگیری از تمامی ظرفیتها، در همه عرصهها از حقوق حقه ملت بزرگ ایران صیانت خواهد کرد. امروز قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی (بهویژه کمیسیون امنیت ملی و کمیته حقوق بشر آن) و ستاد حقوق بشر، همگی مصمم هستند تا وظیفه ذاتی خود را در دفاع از حقوق عامه پدیدار سازند.
عزیزی اظهار داشت: برخلاف غرب، ایران هرگز از این مفهوم استفاده ابزاری نکرده، اما ارکان نظام خود را موظف به دفاع همهجانبه از آن و افشای جنایات آمریکا میدانند. کارنامه سیاه آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون آغشته به خون بیگناهان است و معرفی این سیاهه به افکار عمومی جهان، رسالت اصلی ستاد افشای حقوق بشر آمریکایی است. در این مسیر، شما اصحاب رسانه و نخبگان به عنوان بلندگوی این حقیقت، کلیدیترین نقش را در بازگویی واقعیتها بر عهده دارید.
انتهای پیام/