به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل فعالیتهای تابستانی سال 1405 را با رویکرد «شبکه مدیریت محلهمحور، مسئلهمحوری و نقشآفرینی فعال و مؤثر دانشآموزان و فرهنگیان» به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرد.
این دستورالعمل در امتداد جهتگیریهای کلان نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت وفاق ملی و با توجه به تقارن تابستان امسال با سومین دفاع مقدس ملت ایران و همچنین ایام محرم، صفر و اربعین حسینی، به عنوان الحاقیه دستورالعمل فعالیتهای تابستانی سال گذشته صادر شده است.
در این ابلاغیه ضمن تأکید بر تداوم اجرای دستورالعمل سال گذشته، بر اجرای برنامههای تابستانی با محوریت مدیریت محلهمحور، مسئلهمحوری و افزایش نقشآفرینی دانشآموزان و فرهنگیان در فعالیتهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی تأکید شده است.
همچنین بر اساس این دستورالعمل، پایگاههای اوقات فراغت موظفاند ضمن ثبتنام در سامانه «نورینو»، با همکاری تشکلهای دانشآموزی، خانوادهها و مساجد محله، حداقل 10 کارویژه متناسب با نیازهای بومی مدرسه یا محله را انتخاب و اجرا کنند. اطلاعرسانی و تبلیغات برای جلب مشارکت حداکثری دانشآموزان در برنامههای تابستانی نیز از دیگر الزامات این دستورالعمل عنوان شده است.
انتهای پیام/