به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی طارمی پس از دیدار با مصر با انتقاد از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و جانی اینفانتینو گفت: از آغاز جام جهانی از شرایطی که در این دوره از مسابقات داشتیم، شکایت داشتهایم. این یک جام جهانی فاجعهبار است، فاجعهبار!
وی افزود: به عنوان بازیکنان حرفهای در یک رقابت حرفهای - بازی در این شرایط - درست و منصفانه نیست. اگر از نظر فیفا این منصفانه است، خب برای آنها خوب است، اما به نظر ما منصفانه نیست. چه کسی میخواهد به ما کمک کند؟! هیچکس کمک نمیکند، هیچکس! چه کسی باید این مشکل را برای ما حل کند؟ چه کسی؟ فیفا؟ نمیدانم! آمریکا؟ نمیدانم! فقط یک اسم به من بگویید.
مهاجم تیم ملی که در نیمه اول این بازی یک ضربه پنالتی را به هدر داد، عنوان کرد: رئیس فیفا، جانی اینفانتینو، پس از بازی اول مقابل نیوزیلند به رختکن ما آمد و گفت همه مشکلات را حل خواهیم کرد، اما در واقع فیفا هیچ کاری نکرد!
پس از شروع جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهونیستی علیه ایران، ویزای تعدادی از اعضای تیم ایران از سوی آمریکا صادر نشد و شاگردان امیر قلعهنویی به خاطر کارشکنیهای آمریکاییها مجبور شدند محل تمرین خود را از آریزونای آمریکا به تیخوانای مکزیک منتقل کنند.
طارمی در پاسخ به این پرسش که «آیا احساس میکند برگزارکنندگان جام جهانی، از جمله فیفا و مقامات آمریکایی، ترجیح میدهند ایران از دور رقابتها حذف شود؟»، گفت: باید اینجا با همه چیز بجنگیم. نمیدانم مردم این را میخواهند یا نه، اما از دیدگاه خودمان، بله، فکر میکنم آنها اینطور میخواهند.
مهاجم تیم ملی که امیدوار است ایران به عنوان یکی از هشت تیم برتر رده سوم گروههای دروازدهگانه جام جهانی 2026 به مرحله یکشانزدهم نهایی این رقابتها راه پیدا کند، اظهار داشت: ناراحتم اما امید داریم. همیشه تمام تلاشمان را میکنیم. برای مردممان بازی میکنیم. میخواهیم آنها خوشحال باشند چون میخواهیم شادی را برایشان به ارمغان بیاوریم. میخواهیم پیام صلح را برای مردم ایران، برای مردم خارج از ایران، برای فیفا و برای همه بفرستیم. اما دیگران چنین چیزی برای ما نمیخواهند.
انتهای پیام/