به گزارش خبرگزاری تسنیم از آرادان، یاسر عربی در نشست با خیرین مدرسهساز شهرستان آرادان، نقش مشارکتهای مردمی در توسعه زیرساختهای آموزشی را تعیینکننده دانست و بر ضرورت تقویت همکاری میان خیرین و دستگاههای اجرایی برای ارتقای وضعیت مدارس این شهرستان تأکید کرد.
نماینده مردم گرمسار، آرادان، ایوانکی و کهنآباد در مجلس شورای اسلامی ،در این نشست با قدردانی از خیرین مدرسهساز، امام جمعه، فرماندار و مدیران حوزه آموزش و نوسازی مدارس اظهار کرد: حضور افراد نیکاندیش و دغدغهمند در کنار مسئولان، زمینهساز تحول در حوزه تعلیم و تربیت و نویدبخش آیندهای روشن برای دانشآموزان آرادان است.
وی با اشاره به جایگاه ارزشمند مدرسهسازی در فرآیند توسعه کشور افزود: هر میزان سرمایهگذاری در حوزه آموزش و ساخت فضاهای آموزشی، در واقع سرمایهگذاری برای آینده ایران است، چرا که دانشآموزان امروز در سالهای آینده مسئولیتهای مهمی را در بخشهای مختلف علمی، اقتصادی، صنعتی و خدماتی کشور بر عهده خواهند گرفت.
عربی ادامه داد: خیرینی که بخشی از توان و امکانات خود را برای ساخت و تجهیز مدارس اختصاص میدهند، در حقیقت در مسیر تربیت نسل آینده و پیشرفت جامعه نقشآفرینی میکنند و این اقدام ماندگار، شایسته قدردانی و حمایت است.
او همچنین از تلاشهای فرماندار آرادان در پیگیری پروژههای عمرانی و آموزشی شهرستان قدردانی کرد و گفت: با برنامهریزی مناسب و همراهی مجموعه مدیریتی شهرستان، روند اجرای طرحهای توسعهای در آرادان از شرایط مطلوبی برخوردار شده و مسیر پیشرفت با جدیت دنبال میشود.
نماینده مردم گرمسار، آرادان، ایوانکی و کهنآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی شهرستان خاطرنشان کرد: بخشی از مدارس آرادان به دلیل قدمت بالا و نیاز به بازسازی، شرایط مطلوبی ندارند و لازم است با بهرهگیری از ظرفیت خیرین، اعتبارات دولتی و پیگیری مسئولان، روند نوسازی و بهسازی این مراکز آموزشی تسریع شود.
وی تصریح کرد: از تمامی ظرفیتهای موجود از جمله جایگاه نمایندگی مردم در مجلس، همکاری فرمانداری، آموزش و پرورش، ادارهکل نوسازی مدارس و مشارکت خیرین برای ارتقای زیرساختهای آموزشی و رفع نیازهای این بخش استفاده خواهیم کرد.
عربی با اشاره به پیگیری مصوبات و تعهدات وزارت آموزش و پرورش در قبال شهرستان آرادان اظهار کرد: مطالبات آموزشی منطقه به صورت مستمر از سوی مسئولان شهرستان و نماینده مردم دنبال میشود تا سهم قانونی شهرستان به طور کامل تأمین شده و امکانات و اعتبارات مورد نیاز در همین منطقه هزینه شود.
نماینده مردم گرمسار، آرادان، ایوانکی و کهنآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان با قدردانی دوباره از خیرین مدرسهساز، مدیران آموزش و پرورش و مسئولان شهرستان تأکید کرد: توسعه آموزش و پرورش و ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی تنها با همدلی، مشارکت عمومی و همکاری همه دستگاهها محقق میشود و استمرار این همراهی میتواند آیندهای بهتر و فرصتهای بیشتری را برای دانشآموزان آرادان فراهم کند.
انتهای پیام/363/