به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم، جوزف عون رئیس جمهور غربگرای لبنان از دولت تروریست آمریکا و شخص ترامپ بهسبب میزبانی مذاکرات ذلتبار میان بیروت و تلآویو قدردانی کرد.
وی مدعی شد که توافق امضاشده، آغاز راه بازگشت لبنانیها به سرزمین آزادشده و خانههای آبادشده آنها خواهد بود.
عون از کشورهایی که بهزعم وی دوستان و برادران لبنان هستند بهخاطر نقشی که در دستیابی به این توافق ننگین داشتهاند، تشکر کرده است.
نواف سلام نخست وزیر دولت غربگرای لبنان نیز با حمایت از توافق ذلتبار با رژیم صهیونیستی ادعا کرد: هدف از توافق بهدستآمده، عقبنشینی اسرائیل از لبنان و بازیابی حاکمیت دولت است.
وی مدعی شد که آنچه از لبنان در توافق چارچوب انتظار میرود، پیشتر لبنانیها درباره آن در پیمان طائف توافق کرده بودند.
خاطرنشان میشود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، توافق با دولت غربگرای لبنان را دستاورد بزرگ برای رژیم اشغالگر خواند.
این اظهارات نتانیاهو بیانگر امتیازات بزرگی است که دولت نواف سلام به اشغالگران صهیونیست داده است، در حالی که بخشهایی از خاک لبنان همچنان در اشغال رژیم متجاوز صهیونیستی است و این رژیم همچنان به تجاوزات خود ادامه میدهد و بر ادامه اشغالگری اصرار میورزد.
انتهای پیام/+