به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حجتالاسلام حبیبالله غفوری در خطبههای نماز جمعه این هفته کرمانشاه با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، روز تجلیل از اسرا و مفقودان و سالروز شهادت امام سجاد (ع)، این مناسبتها را به محضر حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، ملت ایران و مردم شهیدپرور کرمانشاه تسلیت گفت.
وی با بیان اینکه مسئولیت جامعه پس از سپری شدن ایام عزاداری سنگینتر میشود، عنوان کرد: امسال همچنان عزادار امام شهید خود هستیم و با توجه به اینکه پیکر مطهر ایشان هنوز به خاک سپرده نشده و قرار است آیینهای تشییع در تهران، قم، کربلا، نجف و مشهد برگزار شود، ماه محرم امسال برای ملت ایران ویژگی کاملاً متفاوت و تاریخی دارد.
امام جمعه کرمانشاه افزود: نسلهای گذشته چنین تجربهای نداشتند که در ایام محرم، شاهد شهادت امامی مظلوم به دست جنایتکارترین دشمنان اسلام باشند. رژیم صهیونیستی و حامیان آن با این جنایت، بار دیگر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان دادند، هرچند این شهادت، امام شهید را به عالیترین درجات الهی رساند.
غفوری نخستین وظیفه مردم در این شرایط را حضور در صحنه و حمایت از نیروهای مسلح، مسئولان خدوم و مدافعان حقوق ملت دانست و بیان کرد: دشمن باید همچنان از ملت ایران ناامید بماند و مردم با حضور فعال خود در عرصههای مختلف، این پیام را منتقل کنند.
وی با دعوت از مردم برای حضور در آیینهای تشییع پیکر شهدا گفت: هر کس امکان حضور در مراسم تشییع را دارد، باید این حداقل وظیفه را انجام دهد و وفاداری خود را نسبت به امام شهید و بیعت مجدد با رهبر انقلاب اسلامی اعلام کند. همچنین در شهرهای مختلف نیز همزمان مراسمهایی برگزار خواهد شد که حضور مردم در آنها بسیار تأثیرگذار است.
جنگ روانی دشمن با وحدت ملی خنثی میشود
نماینده ولیفقیه در استان کرمانشاه حفظ انسجام ملی و اتحاد را مهمترین وظیفه امروز جامعه عنوان کرد و گفت: وحدت ملی خط قرمز امام راحل، رهبر معظم انقلاب و امام شهید است و دشمن نیز دقیقاً این انسجام را هدف قرار داده است.
وی افزود: دشمن پس از ناکامی در میدان، تلاش میکند با جنگ روانی و انتشار اخبار و اظهارات مختلف، افکار عمومی را دچار تردید و اضطراب کند، اما ملت ایران و مسئولان کشور هرگز زیر بار زیادهخواهیهای دشمن نخواهند رفت.
غفوری با اشاره به ضرورت اطلاعرسانی مناسب در برابر فضاسازیهای رسانهای دشمن گفت: جای یک سخنگوی انقلابی که بهموقع پاسخ یاوهگوییهای دشمن را بدهد و اجازه ندهد مردم تنها روایت دشمن را بشنوند، خالی است و دولت باید در این زمینه تدبیر لازم را داشته باشد.
مسئولان مراقب سخنان نسنجیده باشند
وی از برخی اظهارنظرهای مسئولان درباره احتمال خرید برخی کالاها از آمریکا انتقاد کرد و افزود: این سخنان موجب آزردگی خاطر مردم میشود، در حالی که رئیسجمهور آمریکا با ادبیاتی توهینآمیز درباره ملت ایران سخن گفته است. امروز همه دنیا از ماهیت محصولات آلوده و رفتارهای خصمانه آمریکا آگاه هستند و مسئولان باید مراقب باشند با بیان سخنان نسنجیده، بر زخم دل مردم داغدار نمک نپاشند.
امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: ملت ایران در میدان نبرد، آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان آنان را با شکست مواجه کرد و اقتدار خود را به نمایش گذاشت و امروز نیز اجازه نخواهد داد جریانهای غربگرا به منافع ملی آسیب بزنند.
وی با تأکید بر لزوم حمایت از مسئولان گفت: مردم باید با حسنظن نسبت به مسئولان حرکت کنند، اما در عین حال مطالبهگر نیز باشند و همواره تحقق حقوق ملت را از مسئولان مطالبه کنند.
مذاکره به معنای عقبنشینی از حقوق ملت نیست
غفوری درباره روند مذاکرات نیز عنوان کرد: ملت ایران به خوبی میداند که مذاکره به معنای عقبنشینی از مواضع انقلابی نیست، بلکه عرصهای برای تثبیت پیروزیهای میدان و احقاق حقوق ملت است.
وی افزود: مسئولان کشور بر اساس اصل «تعهد در برابر تعهد» و به صورت گامبهگام پیش میروند، اما به هیچوجه نباید به وعدههای دشمن حیلهگر و بدعهد اعتماد کرد.
امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: ملت ایران با بدبینی کامل نسبت به آمریکا و همپیمانانش و در عین حال با حسنظن نسبت به مسئولان، روند مذاکرات را با دقت دنبال خواهد کرد و اگر کوچکترین عقبنشینی از حقوق ملت صورت گیرد، همانند مکتب اهلبیت(ع) با استقامت و ایستادگی از حقوق خود دفاع خواهد کرد.
انتهای پیام/