سید محمد جمالیان، رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به درخواست بازنگری در نحوه اعمال محدودیتهای برق کشاورزی در این استان گفت: در مکاتبهای با وزیر نیرو خواستار بازنگری در نحوه اعمال محدودیتهای برق کشاورزی در این استان و کاهش خاموشی چاههای آب کشاورزان شدیم.
وی با اشاره به پیشگامی این استان در بهرهگیری از انرژیهای تجدیدپذیر افزود: انتظار میرفت آثار این سرمایهگذاریها در کاهش محدودیتهای تأمین برق به ویژه در بخشهای مولد و راهبردی استان نمایان شود. با این حال، علیرغم وعدههای مطرحشده مبنی بر اعمال حداقل محدودیت و خاموشی در استان مرکزی، متأسفانه در روزهای اخیر نیز قطعی برق چاههای آب کشاورزی در سطح قابل توجهی ادامه داشته است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت موجود تصریح کرد: این قطعیهای مکرر موجب بروز مشکلات فراوان برای کشاورزان، اختلال در فرآیند آبیاری مزارع و باغات و نگرانی شدید فعالان این بخش شده است.
وی با اشاره به اهمیت کلیدی بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور و حساسیت شرایط فصل زراعی جاری، به صورت جدی از وزیر نیرو خواستار صادر شدن دستور بازنگری در نحوه اعمال محدودیتهای برق در استان شد.
جمالیان خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خاموشی چاههای آب کشاورزی و رعایت سهم استان مرکزی متناسب با ظرفیتهای ایجاد شده در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر باید اتخاذ گردد تا از وارد آمدن خسارات بیشتر به تولیدکنندگان و کشاورزان زحمتکش منطقه جلوگیری شود.
انتهای پیام/711/