احمد عجم در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود، درباره برخی تلاشها برای گنجاندن موضوع توان موشکی ایران در هرگونه توافق احتمالی میان تهران و واشنگتن اظهار کرد: صنعت موشکی کشور از مهمترین مؤلفههای قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران به شمار میرود و همواره بر این اصل تأکید شده که این حوزه نباید وارد هیچ مذاکرهای شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران از خطوط قرمز کشور محسوب میشود، گفت: این موضوع هیچگاه در چارچوب مذاکرات با آمریکا مطرح نخواهد شد و تلاشهای جریانهای حامی رژیم صهیونیستی برای ورود دادن آن به مذاکرات راه به جایی نخواهد برد.
وی با اشاره به روند مذاکرات و مواضع جمهوری اسلامی ایران افزود: آنچه امروز مشاهده میشود نشان میدهد موضوع موشکی اساساً از دستور کار گفتوگوها خارج شده است و به همین دلیل طرح چنین مباحثی از سوی برخی جریانها و محافل سیاسی، فاقد اثرگذاری عملی است.
عجم ادامه داد: ممکن است دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواستهها و انتظارات خود را در عرصه رسانهای و سیاسی مطرح کنند، اما این موضوع به معنای تحقق آن مطالبات نیست و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از اصول دفاعی خود عقبنشینی نخواهد کرد.
او، با تأکید بر هوشیاری تیم مذاکرهکننده کشور بیان کرد: مسئولان و اعضای تیم مذاکرهکننده بهخوبی نسبت به حساسیت این موضوع آگاه هستند و اجازه نخواهند داد مباحث مرتبط با توان موشکی کشور وارد فرآیند مذاکرات شود.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران امروز به یکی از ارکان اصلی بازدارندگی کشور تبدیل شده و از جایگاهی برخوردار است که نمیتوان درباره آن وارد گفتوگو یا معامله شد.
عجم با اشاره به تحولات و رویاروییهای اخیر منطقهای اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در جنگ 12 روزه و همچنین جنگ رمضان، ظرفیتها و توانمندیهای نظامی خود را به نمایش گذاشت و این اقتدار در عرصه عملیاتی نیز برای طرفهای مقابل کاملاً ملموس بود.
وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا در جریان این رویاروییها ضربات سنگینی از توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران متحمل شدند و همین مسئله موجب شد که در برابر قدرت ایران ناچار به عقبنشینی شوند.
رئیس کمسته امنیت ملی مجلس در پایان سخنانش تأکید کرد: مطرح شدن موضوع محدودسازی توان موشکی ایران در مذاکرات، بیش از آنکه یک مطالبه واقعی باشد، بازتاب آرزوها و خواستههای لابی صهیونیستی است؛ جریانی که اساساً با موجودیت و قدرت جمهوری اسلامی ایران مخالف است، اما این اهداف هیچگاه محقق نخواهد شد.انتهای پیام/
انتهای پیام/363/