مهدی دادگر در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند گفت: دستیابی به این امر، صرفهجویی حداکثری هم استانیها را طلب میکند که با حذف مصارف و روشنایی غیرضرور، عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات پیک (ساعت 11 تا 23)، تنظیم دمای کولر گازی روی 25 درجه و کولر آبی روی دور کند و حذف کولر اضافی از سیستم منزل یا محل کسب و کار محقق می شود و شرکت برق را در حفظ پایداری شبکه و عبور از شرایط کنونی با حداقل چالش یاری می کند.
وی همچنین در خصوص وضعیت مصرف برق در ادارات گفت: براساس مصوبات هیئت وزیران تمامی ادارات، سازمانها و نهادها، مکلفاند در ساعات اداری مصرف خود را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد و بلافاصله بعد از پایان ساعت اداری (ساعت13) 70درصد نسبت به ساعات قبل همان روز، کاهش دهند.
دادگر افزود: لوازم اندازهگیری تمام مشترکین این حوزه هوشمند شده و تنظیمات اعمال محدودیت انجام شده تا درصورت عدم رعایت الگوی تعیین شده برق مشترک قطع شود.
وی گفت: همچنین تمامی ادارات و سازمانها و نهادها مکلف هستند 20 درصد انرژی مصرفی خود را از انرژیهای تجدیدپذیر تأمین کنند که درخواست میشود دستگاههایی که هنوز در این خصوص اقدام نکردند پیگیری لازم داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت رعایت 20 درصد کاهش مصرف از سوی همه مشترکین، گذر از تابستان گرم بدون اعمال محدودیت فراهم میکند.
انتهای پیام/