به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی شاهحسینی، مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد از آزادی 50 زندانی جرایم غیرعمد در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این افراد با مشارکت خیران، نیکوکاران و بهرهگیری از ظرفیتهای قانونی از زندان آزاد شدند.
وی عنوان کرد: مجموع بدهی این 50 زندانی بالغ بر 371 میلیارد تومان بوده که بخش عمده آن از طریق گذشت شکات، پذیرش اعسار، آورده مددجویان و خانوادههای آنان و سایر ارفاقات قانونی تأمین شده است.
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد افزود: از این میزان، 353 میلیارد تومان از طریق سازوکارهای قانونی و مشارکت خانوادهها تأمین شد و 18 میلیارد تومان باقیمانده نیز با کمک خیران و منابع ستاد مردمی دیه پرداخت شد تا زمینه آزادی این افراد و بازگشت آنان به آغوش خانواده فراهم شود.
شاهحسینی با اشاره به نوع محکومیت مددجویان آزاد شده گفت: 28 نفر از این افراد به دلیل محکومیتهای مالی و 12 نفر نیز به دلیل محکومیت مهریه در زندان به سر میبردند.
وی ادامه داد: از مجموع زندانیان آزاد شده، 10 نفر با تلاش مددکاران و اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه و از طریق اصلاح ذاتالبین و بدون پرداخت هیچ مبلغی آزاد شدند و 40 نفر دیگر با استفاده از کمکهای خیران و تسهیلات بانکی از زندان رهایی یافتند.
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد با بیان اینکه از این تعداد 10 نفر زن و 40 نفر مرد بودند، از همراهی خیران و نیکوکاران استان قدردانی کرد و گفت: فرهنگ احسان، گذشت و کمک به نیازمندان در دارالعباده یزد ریشهای عمیق دارد و مردم این استان همواره در کنار ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد حضور داشتهاند.
شاهحسینی از برگزاری هفتمین دوره پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی غیرعمد» همزمان با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد و افزود: امیدواریم با مشارکت هیئتهای مذهبی، خیران و عاشقان سیدالشهدا(ع)، زمینه آزادی شمار بیشتری از زندانیان جرائم غیرعمد در ماه محرم فراهم شود.
وی در پایان با تأکید بر اینکه ستاد مردمی دیه تنها مرجع رسمی رسیدگی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است، از خیران خواست کمکهای خود را به صورت حضوری یا غیرحضوری به این ستاد اهدا کنند.
انتهای پیام/781/