سردار عبدالرضا دشتی، جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، در گفتوگو با خبرنگار تسنیم ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهادت رهبر فرزانه و حکیم انقلاب، از تشکیل ستاد ویژه تشییع رهبر شهید در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: با برنامهریزیهای انجام شده و در پی درخواستهای گسترده مردم، زمینه حضور 2 هزار نفر از هماستانیها در این مراسم فراهم شده است.
سردار دشتی با اشاره به تمهیدات لجستیکی این سفر افزود: با همکاری مجموعههای مختلف از جمله منطقه پارس جنوبی، دانشگاه علوم پزشکی، هلالاحمر و شهرداریها، 70 دستگاه اتوبوس برای اعزام متمرکز زائران ساماندهی شده است. طبق برنامهریزیها، این کاروان در روز 14 تیرماه از استان اعزام، روز 15 تیرماه در مراسم اصلی در تهران شرکت کرده و روز 16 تیرماه به استان بازمیگردند.
وی ضمن قدردانی از استاندار، معاونین و مدیران کل استان بوشهر برای پایکار بودن در این برنامه، تصریح کرد: با هماهنگیهای صورت گرفته با سپاه محمد رسولالله (ص) تهران و قرارگاه شهید فهمیده، تمهیدات لازم برای تأمین امنیت، اسکان و محل استراحت زائران بوشهری پیشبینی شده است. همچنین موکبهایی برای ارائه خدمات به زائران به مشهد مقدس اعزام شدهاند.
جانشین فرمانده سپاه استان بوشهر با بیان اینکه پیشبینی میشود حدود 20 میلیون نفر در این مراسم ملی شرکت کنند، گفت: علاوه بر اعزامهای متمرکز، سامانه شوق صبا برای مدیریت حضور خودجوش مردم طراحی شده است تا تمامی هیئتهای مذهبی، بسیجیان و علاقهمندان بتوانند آمار و مشخصات خود را ثبت کنند.
سردار دشتی با تأکید بر ظرفیتهای فرهنگی بوشهر عنوان کرد: به بخشهای فرهنگی سپاه، اداره کل ارشاد، تبلیغات اسلامی و صداوسیما مأموریت داده شده است تا جلوههای هنری مراسم عزاداری بوشهر، بهویژه آیینهای سنتی و زنجیرزنی را به صورت حرفهای مستندسازی کرده و برای پخش مستقیم برنامهریزی کنند.
وی خاطرنشان کرد: برنامهریزیها تنها محدود به اعزام نیست؛ بلکه همزمان با مراسم اصلی در تهران و سایر مراکز استانها، مراسم ویژهای به یاد امام شهیدمان در مساجد و حسینیههای شهرستانهای استان بوشهر برگزار خواهد شد. یقین دارم این حضور، به دلیل فرهنگ عمیق حسینی در استان بوشهر، حضوری تاریخساز خواهد بود.
انتهای پیام/