به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، غلامرضا نژادخالقی در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان با هشدار نسبت به افزایش خطر آتشسوزی در مراتع استان به دلیل خشک شدن پوشش گیاهی، از اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با حریق و مدیریت سیلابهای موسمی جنوب استان خبر داد.
وی با بیان اینکه بارندگیهای مناسب سال گذشته موجب رشد چشمگیر پوشش گیاهی در مراتع استان شده است، گفت: با آغاز فصل گرما و خشک شدن این پوشش، احتمال وقوع آتشسوزی بهطور محسوسی افزایش یافته است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان، تأکید کرد: تمامی تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه لازم برای کاهش خطر حریق و افزایش آمادگی دستگاههای مسئول در دستور کار قرار گرفته است.
نژادخالقی ادامه داد: بر اساس پیشبینیهای هواشناسی، اواخر مردادماه بارندگیهای موسمی مناسبی در جنوب کرمان رخ خواهد داد و به همین منظور برنامهریزیهای لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از سیلاب انجام شده است.
انتهای پیام/511/