به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، احمد دشتی، فرماندار شهرستان دشتستان شامگاه یکشنبه در آیین اهدای تجهیزات به عشایر این شهرستان که با حضور مدیرکل امور عشایر استان، معاون برنامهریزی فرمانداری و جمعی از مدیران شهرستانی برگزار شد، از توزیع 160 مخزن آب و 226 پنل خورشیدی قابلحمل میان خانوارهای عشایری خبر داد.
فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه 70 درصد عشایر استان بوشهر در این شهرستان مستقر هستند، اظهار داشت: دولت چهاردهم توجه ویژهای به جامعه عشایری و رفع مشکلات و نیازهای آنان دارد و در همین راستا اقدامات گستردهای در سطح شهرستان دشتستان در حال انجام است تا کیفیت زندگی عشایر ارتقا یافته و زیرساختهای انرژی در مناطق کوچنشین توسعه یابد.
دشتی افزود: تأمین برق پایدار، تحکیم حضور عشایر در مناطق و ترویج استفاده از انرژی پاک خورشیدی، از اهداف اصلی اجرای این طرح است. وی تأکید کرد: مجموعه مدیریتی شهرستان در پی آن است که با اجرای طرحهای زیربنایی در حوزههای آب، راه و برق، ضمن حفظ هویت عشایر، زمینه افزایش رفاه، آسایش و دسترسی بهتر این قشر مولد به امکانات اولیه زندگی را فراهم آورد.
فرماندار دشتستان در پایان با بیان اینکه ایلات و عشایر نقش مهمی در تولید محصولات دامی از جمله گوشت قرمز و لبنیات دارند، تصریح کرد: عشایر به فرموده امام خمینی (ره) ذخایر انقلاب هستند و خدمت به این قشر غیرتمند که در خط مقدم تولید قرار دارند، وظیفه همه مسئولان است و باید با تمام توان در مسیر حل مشکلات آنان گام برداشت.
انتهای پیام/