به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از برگزاری دوازدهمین دوره مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام حسین (ع) خبر داد و گفت: این مراسم که طبق روال سالهای گذشته در روز 17 محرم برگزار میشود، امسال نیز به همت منطقه ویژه اقتصادی در بیرجند برگزار خواهد شد.
حسین زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، امروز در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و امام جمعه موقت شهرستان بیرجند، اظهار داشت: ماه محرم همواره شور و حال ویژهای به شهرها و روستاهای خراسان جنوبی میبخشد و مردم این استان، همراه با هیئتهای مذهبی، با اشتیاق فراوان در مراسم عزاداری ایام محرم و صفر شرکت میکنند.
وی افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی طی 11 سال گذشته، همواره هفت روز پس از عاشورا، مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) را در استان برگزار کرده است. سال گذشته، این مراسم با حضور جمعیت چشمگیر 30 هزار نفری از اقشار مختلف مردم روبرو شد و امسال نیز این برنامه به طور همزمان در دو نقطه از استان برگزار خواهد گردید.
زارعی با اشاره به ماهیت اقتصادی و تولیدی فعالیتهای مجموعه منطقه ویژه اقتصادی استان، برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی را دارای تأثیرگذاری بسیار مثبت دانست و گفت: در مجموعه اقتصادی، تلاش میکنیم در کنار فعالیتهای اقتصادی، برنامههای فرهنگی، اجتماعی و عزاداری برای ائمه اطهار (ع) را نیز برگزار کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تأکید کرد: هدف این سازمان این است که برنامه شهادت هفتم شهادت امام حسین (ع) به عنوان یک برنامه محوری در استان خراسان جنوبی ثبت شده و در سطح ملی نیز مطرح گردد. این مراسم فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و ارزشهای عاشورایی در بین جامعه است.
انتهای پیام/254