به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس, امام جمعه این شهر در خطبههای این هفته نماز جمعه با اشاره به همزمانی هفته قوه قضاییه و ایام محرم، امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین نیازهای جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای احیای این فریضه الهی، الگویی انسانساز و جامعهپرداز برای همه دورانهاست.
حجتالاسلام والمسلمین حمزه محمدی با اشاره به دیدگاههای شهید آیتالله بهشتی، افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها به تذکرهای فردی محدود نمیشود، بلکه در عرصههای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز نقشآفرین است و قوه قضاییه در سطح حاکمیتی وظیفه دارد با مبارزه با فساد، دفاع از حقوق عامه و اجرای عدالت، این فریضه را محقق کند.
وی در ادامه از حضور رئیس کل دادگستری استان تهران و مسئولان قضایی در شهرستان قدس قدردانی کرد و برگزاری میز خدمت دستگاه قضایی در حاشیه نماز جمعه را اقدامی مؤثر در رسیدگی مستقیم به مطالبات مردم دانست.
امام جمعه شهرستان قدس همچنین با اشاره به سخنان علی القاصیمهر، رئیس کل دادگستری استان تهران، بر ضرورت تکریم اربابرجوع، تسریع در رسیدگی به پروندههای مردم، صیانت از حقوق شهروندان و گسترش ارتباط مستقیم مسئولان قضایی با مردم تأکید کرد.
حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از خطبهها با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره تحولات سیاسی و مذاکرات، بر ضرورت هوشیاری در برابر بدعهدی آمریکا، حفظ وحدت ملی، تبعیت از ولایت فقیه و پرهیز از اعتماد به دشمن تأکید کرد و گفت: ملت ایران باید با حفظ انسجام و مقاومت، در برابر زیادهخواهیهای آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کند.
وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، سیره حضرت سیدالشهدا(ع) را الگوی مقاومت در برابر ظلم و بیعدالتی دانست و از مسئولان و مردم خواست با الهام از نهضت عاشورا، مسیر عزت، عدالت و استقامت را ادامه دهند.
امام جمعه شهرستان قدس در پایان با دعوت همگان به تقوا، پیروی از ولایت فقیه و دعا برای تعجیل در فرج حضرت ولیعصر(عج)، عزت و پیروزی ملت ایران و نابودی دشمنان اسلام را از خداوند متعال مسئلت کرد.





انتهای پیام/