رفع 80 درصد ناترازی انرژی با تزریق 120 مگاوات برق به شبکه
- اخبار استانها
- اخبار اردبیل
- 06 تير 1405 - 19:16
به گزارش خبرنگار تسنیم از اردبیل، بهروز خلیلی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در نشست هماهنگی برای تأمین برق واحدهای تولیدی استان، اظهار کرد: واحدهای تولیدی پرمصرف 5 درصد انرژی مصرفی خود را باید تولید کنند تا شاهد مدیریت ناترازی انرژی با همکاری واحدهای تولیدی در اردبیل باشیم.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان استان تلاش میکنند با همکاری خود واحدهای تولیدی ناترازی انرژی را مدیریت کرده و حداقل قطعی برق را در واحدهای تولیدی استان شاهد باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به عزم دولت در خصوص تولید انرژی تجدیدپذیر گفت: 130 مگاوات انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر در استان اردبیل در حال ساخت است.
خلیلی با بیان اینکه 14 مگاوات انرژی تولیدشده در استان نیز در حال تزریق به شبکه است، تصریح کرد: اگر 120 مگاوات انرژی برق در استان تولید و به شبکه تزریق شود، 80 درصد ناترازی انرژی در استان رفع شده و قطعی در حوزه صنعت نخواهیم داشت.
وی به برگزاری مستمر نشست کارگروه تولید انرژی تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: در راستای بهینهسازی مصرف انرژی اگر همکاری واحدهای تولیدی نباشد، دولت نمیتواند موفق شود.
خلیلی تأمین سوخت دوم برای واحدهای تولیدی و صنعتی مهم استان را یادآور شد و بیان کرد: واحدهای مهم و تأثیرگذار که برای ادامه فعالیت خود نیاز به سوخت دوم دارند، با تأیید ادارهکل صمت و شرکت برق، سوخت لازم آن از جمله گازوییل و یا بنزین با همکاری شرکت توزیع فرآوردههای نفتی تأمین میشود.
انتهای پیام/132/