رفع 80 درصد ناترازی انرژی با تزریق 120 مگاوات برق به شبکه

به گزارش خبرنگار تسنیم از اردبیل، بهروز خلیلی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در نشست هماهنگی برای تأمین برق واحدهای تولیدی استان، اظهار کرد: واحدهای تولیدی پرمصرف 5 درصد انرژی مصرفی خود را باید تولید کنند تا شاهد مدیریت ناترازی انرژی با همکاری واحدهای تولیدی در اردبیل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان استان تلاش می‌کنند با همکاری خود واحدهای تولیدی ناترازی انرژی را مدیریت کرده و حداقل قطعی برق را در واحدهای تولیدی استان شاهد باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به عزم دولت در خصوص تولید انرژی تجدیدپذیر گفت: 130 مگاوات انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر در استان اردبیل در حال ساخت است.

خلیلی با بیان اینکه 14 مگاوات انرژی تولیدشده در استان نیز در حال تزریق به شبکه است، تصریح کرد: اگر 120 مگاوات انرژی برق در استان تولید و به شبکه تزریق شود، 80 درصد ناترازی انرژی در استان رفع شده و قطعی در حوزه صنعت نخواهیم داشت.

وی به برگزاری مستمر نشست کارگروه تولید انرژی تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی اگر همکاری واحدهای تولیدی نباشد، دولت نمی‌تواند موفق شود.

خلیلی تأمین سوخت دوم برای واحدهای تولیدی و صنعتی مهم استان را یادآور شد و بیان کرد: واحدهای مهم و تأثیرگذار که برای ادامه فعالیت خود نیاز به سوخت دوم دارند، با تأیید اداره‌کل صمت و شرکت برق، سوخت لازم آن از جمله گازوییل و یا بنزین با همکاری شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/132/