تجهیز مراکز درمانی اردبیل با 1 هزار میلیارد تومان اعتبار

بهزاد داورنیا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل و نمایندگان استان در مجلس، زمینه تجهیز و نوسازی مراکز درمانی به‌ویژه اورژانس بیمارستان‌های فاطمی و بوعلی در سال‌های اخیر فراهم شده است. 

وی افزود: تأمین اعتبار ویژه برای پروژه بیمارستانی مرحوم نجف‌زاده نیز انجام شده تا این پروژه با پیشرفت 32 درصدی در مرحله جدیدی از پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به تأخیر به‌وجودآمده در چند ماه گذشته، فرایند انتخاب پیمانکار جدید آغاز شده تا بتوانیم با انتخاب پیمانکار جدید به این طرح سرعت عمل بیشتری ببخشیم.

 وی از تزریق 3هزار 670 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های بهداشت و درمان استان با پیگیری استاندار اردبیل خبر داد و ادامه داد: تأمین اعتبار و شتاب‌بخشی به پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت استان، جزو برنامه‌ریزی‌ها و رویکردهای اصلی است.

 داورنیا در مورد توسعه فضاهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی نیز تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی دانشکده دندانپزشکی با پیشرفت مناسب و پیشرفت 35 درصدی دانشکده پیراپزشکی، جزو برنامه‌ریزی‌های اصلی در توسعه فضای آموزشی است. 

وی در مورد تکمیل اولویت‌دار بیمارستان‌های با تراکم پذیرش بیماران زیاد گفت: تکمیل بیمارستان ولیعصر مشکین‌شهر و فاز دوم بیمارستان خلخال در کنار تکمیل اورژانس بیمارستان خلخال، جزو رویکردها و برنامه‌ریزی‌های اصلی است.

 داورنیا به احداث مجموعه فرهنگی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این پروژه در 19 هزار و پانصد متر مربع و با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان از منابع وزارت بهداشت و درمان در حال اجراست.

 وی بیان کرد: با خرید تجهیزات و دستگاه‌های مدرن، دیگر نیازی به اعزام بیماران سرطانی به خارج از استان نیست وو در خرید این تجهیزات و امکانات، 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. 

داورنیا در ادامه از پیگیری پرداخت مطالبات و حقوق پرسنل و رایزنی با وزارت بهداشت برای تأمین منابع ملی خبر داد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های درمانی و ارتقای خدمات سلامت، از اولویت‌های اصلی مدیریت استان در یک سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/132/