‌تامین برق چاه‌های کشاورزی با انرژی های تجدیدپذیر در اردبیل

به گزارش خبرنگار تسنیم از اردبیل، مسعود امامی یگانه، استاندار اردبیل در نشست کارگروه انرژی‌های تجدیدپذیر استان اردبیل اظهار داشت: هدف‌گذاری 220 مگاواتی انرژی تجدیدپذیر استان تا پایان امسال محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 324 واحد خانگی به پنل خورشیدی مجهز شدند، خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات اجرایی 130 مگاوات آغاز شده، 40 مگاوات نیز در آستانه شروع عملیات اجرایی قرار داشته و 50 مگاوات دیگر در مرحله اخذ تسهیلات بانکی است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تاکنون 12 مگاوات برق خورشیدی وارد مدار شده است، گفت: 324 واحد خانگی به این پنل‌ها مجهز شده‌اند که حدود 7.1 مگاوات برق تولید می‌کنند.

امامی یگانه بیان کرد: برای حمایت از متقاضیان، تسهیلات بانکی 400 میلیون تومانی در این بخش پیش‌بینی شده و از هم‌استانی‌ها دعوت می‌شود با جدیت در این طرح مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 73 ساختمان اداری استان به پنل‌های خورشیدی مجهز شده‌ است، افزود: براساس تفاهم‌نامه با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ساتبا نصب پنل خورشیدی در 80 مدرسه نیز در دستور کار قرار دارد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان باید طرح لازم برای تأمین برق مورد نیاز چاه‌های کشاورزی را ارائه کند، گفت: واحدهای صنعتی نیز اجرای طرح‌های خود در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را آغاز کنند.

امامی یگانه ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی در استان، امیدواریم با اجرای کامل این طرح‌ها شاهد رفع ناترازی تولید برق در اردبیل باشیم.

انتهای پیام/132/