مولینا: تیم ملی ایران بی‌عیب و نقص بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین حضورش در جام جهانی، با کسب سه تساوی مقابل نیوزیلند، بلژیک و مصر از رسیدن به مرحله حذفی بازماند تا حسرت صعود از گروه ‌حتی با وجود بالا بودن شانس‌های صعود در اولین دوره 48 تیمی این رقابت‌ها بر دل هواداران تیم ملی بماند.

رومین مولینا خبرنگار و نویسنده سرشناس فرانسوی با انتشار پستی در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه اجتماعی «X» به حذف ناباورانه و میلی‌متری ایران از بیست‌وسومین دوره این رقابت‌ها (به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به سنگال) واکنش نشان داد.

مولینا در پستی که منتشر کرده، نوشت: « تیم ملی ایران در جام جهانی، چه در داخل و چه در خارج از زمین، بی‌عیب و نقص بود. بدون هیچگونه لغزش رفتاری، یادداشت‌های دست‌نویس دوست‌داشتنی پس از مسابقات (به هر حال ایرانی‌ها در برقراری ارتباط بسیار ماهر هستند)، فداکاری باورنکردنی در زمین، انعطاف‌پذیری غیرمنتظره نسلی در دهه سی و بالاتر و حتی عملکرد نسبتاً قوی برابر مصر، تیمی که لیاقت بیشتری داشت.

نتیجه به شدت بی‌رحمانه بود؛ به‌ویژه با توجه به تمام موانعی که تیم ملی قبل و در جریان تورنمنت، هم در داخل و هم در خارج از زمین با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم کرد؛ وضعیت عجیبی که با بدشانسیِ مردود شدن یک گل به خاطر یک انگشت پا و گل تساوی‌بخش اتریش مقابل الجزایر در آخرین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده، تلخ‌تر هم شد.

 پس از یک شروع ضعیف مقابل نیوزیلند و مشکلات دفاعی که پیش از آن در بازی‌های مرحله انتخابی دیده شده بود، قلعه‌نویی به استراتژی محتاطانه‌تری روی آورد که تا حدی هم نتیجه‌بخش بود.

با این حال، سخت‌ترین بخش هنوز در راه است: مشکلات ساختاری در فوتبال ایران همچنان عظیم است، مانند فقدان ملموس یک سیاست‌گذاری کلان، آموزش مربیان و بازیکنان جوان و مسائلی از این دست.

چطور ممکن است یکی از بزرگترین کشورهای فوتبال قاره، از آنچه زمانی بزرگترین نقطه قوتش بود، تا این حد عقب مانده باشد؟

در حالی که آینده همچنان مبهم است، اما یک چیز قطعی است: این تیم حقِ تاریخچه خود و معتبرترین تورنمنت (جام جهانی) را ادا کرد؛ رقابت‌هایی که به نوبه خود، به نام سیاست، هیچ رحم و ارفاقی به این تیم نشان نداد».

انتهای پیام/