سینما هجرت و 14 پلاک دیگر باید هرچه زودتر تملک شوند

مریم قهرمانی صارم، عضو شورای اسلامی شهر کرج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرج گفت: لایحه‌ای به شورای شهر آمد که بر اساس آن، شهرداری سینما هجرت کرج را با پرداخت 90 میلیارد تومان تملک کند و در مقابل، زمینی که در محدوده فضای سبز و در یکی از مناطق قدیمی کرج (محله اصفهانی‌ها) قرار دارد، به حوزه هنری واگذار شود.

وی اذعان کرد: اراضی شهری واقعاً متعلق به هیچ دستگاهی نیست که بخواهد درباره آن به‌تنهایی تصمیم‌گیری کند؛ فضای سبز باید نخستین و مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری باشد. ما باید فضای سبز را توسعه و گسترش دهیم و تقویت کنیم، نه اینکه بدون بررسی و برنامه‌ریزی، کاربری آن را تغییر دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: سینما نیز یکی از نیازهای شهر است، اما نه در آن موقعیتی که مردم برای ارتقای بهداشت روانی، نشاط اجتماعی و بهره‌مندی از فضای سبز به آن نیاز دارند. مدیریت شهری باید در چنین مناطقی، توسعه و حفظ فضای سبز را در اولویت قرار دهد.

قهرمانی اظهار کرد: پیشنهاد ما این بود که شهرداری صرفاً مبلغ تملک سینما را به حوزه هنری پرداخت کند تا این مجموعه بتواند در نقطه‌ای دیگر از شهر، زمینی مناسب تهیه و نسبت به احداث سینمای جدید اقدام کند. گلایه ما این است که سال‌هاست وضعیت این سینما بلاتکلیف مانده است، درحالی که ساختمان آن نیز از نظر ایمنی شرایط پایداری ندارد.

وی افزود: حتی ساختمان‌های مجاور آن در گذشته دچار فرونشست شده‌اند و به همین دلیل، این مجموعه از ایمنی لازم برای حضور هم‌زمان تعداد زیادی از شهروندان برخوردار نیست، اما تاکنون اقدام مؤثری در این زمینه انجام نشده است. از همه مهم‌تر اینکه سینما هجرت در مسیر اجرای طرح تعریض و بازگشایی یکی از ورودی‌های اصلی شهر کرج قرار دارد.

قهرمانی گفت: این محور یکی از مهم‌ترین مسیرهای دسترسی شهر است و علاوه بر شهروندان کرجی، بخش زیادی از مسافران تهران و شهرهای شرقی کشور برای دسترسی به محورهای شمالی از آن عبور می‌کنند، به همین دلیل، علاوه بر سینما هجرت، 14 پلاک دیگر واقع در این محدوده نیز باید هرچه سریع‌تر تملک شود تا طرح بازگشایی این مسیر به سرانجام برسد.

انتهای پیام/+