مازندران به یک میلیون و 45 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بهزاد برارزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به دغدغه تأمین آب شرب در تابستان، از آمادگی کامل این شرکت برای مدیریت تنش آبی سال 1405 خبر داد و اظهار داشت: با همراهی مردم و اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، تلاش می‌کنیم تابستان امسال را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

برارزاده افزود: در سال 1404 با وجود افزایش چشمگیر جمعیت، شرایط خاص پایان سال و جنگ 12 روزه، خدمات‌رسانی به مردم بدون وقفه ادامه یافت و امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده آمادگی لازم برای عبور از تنش آبی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه 758 حلقه چاه، 4 هزار و 400 دهنه چشمه و چاه‌های اجاره‌ای و پیزومتریک برای تأمین آب شرب آماده‌سازی شده‌اند، اظهار کرد: همچنین اکیپ‌های واکنش سریع، تانکرهای آبرسان و تجهیزات بهسازی چاه‌ها در سراسر استان در آماده‌باش کامل قرار دارند و بیش از یک‌هزار و 200 تأسیسات آب‌رسانی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مدیرعامل آبفای مازندران گفت: با نیاز استان به توسعه ظرفیت ذخیره‌سازی آب، مازندران به یک میلیون و 45 هزار مترمکعب مخزن ذخیره نیاز دارد که در حال حاضر 664 هزار مترمکعب آن موجود است.

برارزاده ادامه داد: از همین رو پویش «هر خانه یک مخزن» با هدف افزایش ظرفیت ذخیره آب در منازل اجرا شده و مشارکت مردم در این طرح نقش مهمی در مدیریت مصرف خواهد داشت.

وی افزود: در غرب استان نیز تمامی چاه‌ها، تأسیسات و منابع تأمین آب بهسازی و آماده بهره‌برداری شده‌اند تا خدمات‌رسانی در این مناطق بدون وقفه ادامه یابد.

وی اعلام کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب نوشهر ـ چالوس به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون اجرای شبکه فاضلاب این دو شهر در دستور کار قرار دارد. همچنین ظرفیت مدول نخست این تصفیه‌خانه از 10 هزار به 12 هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش می‌یابد که زمینه توسعه خدمات فاضلاب در منطقه را فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران  از پیگیری تأمین منابع مالی برای اجرای طرح‌های فاضلاب خبر داد و گفت: با همکاری استانداری و نمایندگان مجلس، تلاش می‌شود تا دهه فجر امسال عملیات اجرایی طرح‌های فاضلاب شهرهای تنکابن، قائم‌شهر، نور، رویان و بهشهر آغاز شود.

انتهای پیام/