آغاز تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در سراسر هرمزگان
- اخبار استانها
- اخبار جزایر خلیج فارس
- 07 تير 1405 - 12:51
به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری تسنیم دفتر جزایر خلیج فارس، آیین آغاز اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد قشم و کیش در سراسر استان هرمزگان، امروز (7 تیرماه) با حضور استاندار هرمزگان، مدیران عامل سازمانهای مناطق آزاد قشم و کیش و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
این مراسم به میزبانی جزیره کیش برگزار شد و همزمان در قشم نیز بهصورت برخط با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، رئیس پلیس راهور، اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان محلی در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد قشم دنبال شد.
با آغاز رسمی این طرح، امکان تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد قشم و کیش در چارچوب ضوابط ابلاغی در سطح استان هرمزگان فراهم و یکی از مطالبات دیرینه مردم محقق شد.
تحقق آرزوی 20 ساله مردم هرمزگان
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم با اشاره به تحقق یک آرزوی 20 ساله برای مردم استان هرمزگان، گفت: این اقدام حاصل یک تلاش جمعی، همدلی میان دستگاههای اجرایی، همراهی شورای تأمین، قوه قضاییه و حمایت استاندار هرمزگان است که توانست پس از سالها انتظار، به یکی از مهمترین مطالبات عمومی مردم پاسخ دهد.
محمد کبیری اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در سراسر استان را «نماد عدالت اجتماعی» توصیف کرد و گفت: این طرح نهتنها امکان بهرهمندی مردم استان از خودروهای باکیفیت را فراهم میکند، بلکه موجب تسهیل رفتوآمد کیشوندان و قشموندان در استان و افزایش ظرفیت فعالیتهای اقتصادی خواهد شد
وی با اشاره به نقش مناطق آزاد کیش و قشم بهعنوان دو بازوی اقتصادی استان هرمزگان تأکید کرد: کیش و قشم میتوانند در دوران پساجنگ، چه در سطح ملی و چه در عرصه بینالمللی، نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا کنند و بستر مناسبی برای توسعه سرمایهگذاری، گردشگری، فناوری و خدمات مالی باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با مرور بخشی از عملکرد ماههای اخیر این سازمان گفت: در مدت اخیر، برنامهریزی گستردهای برای تحقق چشمانداز «کیش 1404» انجام شده و اقدامات متعددی برای ارتقای زیرساختها، توسعه حکمرانی هوشمند، افزایش تابآوری اقتصادی و تسهیل سرمایهگذاری صورت گرفته است.
کبیری با بیان اینکه در همین بازه زمانی، میزان سرمایهگذاری در کیش به بیش از هفت برابر مدت مشابه افزایش یافته، تصریح کرد: رکوردهای جدیدی در حوزه گردشگری ثبت شده و تعداد پروازهای روزانه جزیره به رکورد 152 پرواز در روز رسیده است؛ موضوعی که حاصل همکاری مشترک میان سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی بوده است.
وی با اشاره به وضعیت پروژههای راکد در جزیره تصریح کرد: بیش از 110 هزار میلیارد تومان پروژه در کیش متوقف یا فریز شده بود که با همکاری قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور و دستگاههای نظارتی، 33 پرونده مورد بررسی قرار گرفت و 18 پروژه که مجموع قدمت توقف آنها به بیش از 410 سال میرسید، مجدداً به چرخه سرمایهگذاری بازگشتند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از رفع ناترازیهای حوزه آب و برق در جزیره خبر داد و گفت: امروز ناترازی در این دو حوزه به صفر رسیده و این موفقیت بدون همدلی و تلاش مشترک میان بخشهای مختلف ممکن نبود.
کبیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیبهای اقتصادی ناشی از جنگ اخیر، خواستار حمایت ویژه دولت و استانداری هرمزگان از فعالان اقتصادی کیش شد و تأکید کرد: سرمایهگذارانی که در روزهای سخت کنار کیش ماندند، کارگرانی که جزیره را ترک نکردند و فعالانی که چرخه اقتصاد را حفظ کردند، امروز نیازمند حمایت هستند.
انتهای پیام/7558/