از 3 هزار دیدار با ایثارگران تا پرداخت تسهیلات در بنیاد شهید

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، طاهره تبیرئی، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران عصر امروز به همراه اعضای شورای معاونین این مجموعه با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.

تبیرئی در این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران صدیق ایشان، از تلاش‌های جهادگونه مدیرکل پیشین بنیاد استان قدردانی کرد و گفت: مجموعه بنیاد شهرستان‌های استان تهران افتخار خادمی بیش از 9 هزار خانواده شهید، 24 هزار جانباز سرافراز و 1387 آزاده مجاهد را بر عهده دارد.

وی با اشاره به عملکرد 100 روزه این نهاد افزود: در این مدت بیش از 50 برنامه در 15 شهرستان استان تهران برگزار شده و شخصاً 176 دیدار با خانواده شهدای جنگ رمضان و سایر شهدا داشته‌ام. همچنین هم‌اکنون میزبانی از بیش از 300 خانواده شهید جنگ رمضان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران از ساماندهی مزار 227 شهید جنگ رمضان در 235 گلزار خبر داد و گفت: پرونده برخی از خانواده‌های این شهدا در شهرستان‌ها تشکیل شده، اما مزار شهید در سایر استان‌ها واقع است.

تبیرئی با تأکید بر نقش تعاملی دستگاه‌ها ابراز داشت: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار دیدار با ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با مشارکت فرمانداران، ائمه جمعه و سایر نهادهای اجرایی ثبت شده است.

وی به اقدامات فرهنگی و ترویجی اشاره کرد و گفت: تولید 21 قسمت مستند درباره شهدای جنگ رمضان، ساخت بیش از 150 عنوان اثر هنری شامل موشن‌گرافی، پوستر و نقاشی دیجیتال، برپایی موکب فرهنگی «سلام شهید»، برگزاری مراسم تجلیل از فرزندان شهدا و برپایی میز خدمت از مهم‌ترین اقدامات یک‌صد روزه گذشته بوده است.

تبیرئی در پایان از پرداخت هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق قرض‌الحسنه ایثار به 900 ایثارگر واجدالشرایط خبر داد و بر تداوم خدمت صادقانه به خاندان معظم شهدا تأکید کرد.

کار در بنیاد شهید مصداق کامل عبادت است

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با قدردانی از ارائه گزارش کامل عملکرد بنیاد شهید، کار در این نهاد را مصداق کامل عبادت دانست و اظهار داشت: وقتی به دیدار خانواده شهدا می‌رویم، روایت‌ها و منش آن‌ها تا مدت‌ها در ذهن انسان باقی می‌ماند.

وی استقامت و شجاعت خانواده شهدا را برای جامعه یک عبرت خواند و افزود: این خانواده‌ها در عین عطوفت، با روحیه‌ای حماسی از فرزندان شهیدشان سخن می‌گویند که این امر نشانه ایمان عمیق آن‌هاست.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بر لزوم ضبط خاطرات خانواده‌های شهدا تأکید کرد و گفت: این اقدام برای ماندگاری حماسه شهدا ضروری است. همچنین برگزاری برنامه‌هایی همچون «قرار دخترانه» برای فرزندان شهدا کار ارزشمندی است؛ فرزندان شهدا نباید رها شوند و باید برای توانمندسازی و پیشرفت علمی و اخلاقی آنان تلاش کرد.

قاضی‌عسگر در پایان با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی در جامعه خاطرنشان کرد: امروز وحدت و همدلی نیاز نخست کشور است و همگان باید در مسیر ولایت و وحدت‌بخشی گام بردارند.

انتهای پیام/