اسدی: میتوانستیم مصر را شکست دهیم/ شأن پرسپولیس حفظ نشد
- اخبار ورزشی
- اخبار فوتبال ایران
- 06 تير 1405 - 13:41
ابراهیم اسدی در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم درباره عملکرد تیم ملی ایران مقابل مصر اظهار داشت: ایران با سیستم و ساختار مناسبی وارد زمین شد و میتوانست به پیروزی برسد. نمایش تیم ملی قابل قبول بود و بازیکنان و کادر فنی مصر انتظار چنین عملکردی را از ایران نداشتند. تیم ملی شایسته کسب نتیجه بهتری در این مسابقه بود.
هافبک پیشین پرسپولیس اضافه کرد: ایران عملکرد خوبی داشت، اما نباید فراموش کنیم که حریف نیز فشار زیادی وارد کرد. باید بپذیریم که اشتباهات فردی و برخی مشکلات ساختاری باعث گل خوردن تیم شد.
اسدی ادامه داد: بهتر بود در دیدار برابر نیوزیلند با جسارت بیشتری بازی کنیم، اما به دلیل مشکلات دفاعی، تیم عقب نشست. همین موضوع باعث شد گلهایی بخوریم که میتوان از آنها به عنوان اشتباهات ساده یاد کرد. دیدار برابر بلژیک نیز بازی خوبی بود. در مجموع عملکرد ایران برابر مصر را میتوان مثبت ارزیابی کرد، هرچند نتیجه نهایی مطلوب نبود. ضمن اینکه برای صعود باید نیوزیلند را شکست می دادیم که کلید صعود در دستان خودمان باشد.
هافبک پیشین پرسپولیس در ادامه گفت: باید بپذیریم که حریفان نیز ایران را آنالیز میکنند. سه تساوی در مرحله گروهی شرایط صعود را سخت کرد و در نهایت کار به اما و اگر کشید. متأسفانه فوتبال ما در برخی بخشها رو به عقب حرکت میکند و از نظر پایه و ساختار با مشکلات جدی مواجه هستیم. اگر به فوتبال پایه توجه بیشتری میشد، امروز شرایط بهتری داشتیم.
اسدی تاکید کرد: در فوتبال ما بیشتر نگاهها به حضور در رقابتهاست تا موفقیت و نتیجهگیری جدی. در حالی که تیمهایی مانند ژاپن فاصله خود را در فوتبال آسیا افزایش دادهاند و از نظر ساختاری بسیار جلوتر هستند. کره جنوبی نیز اگرچه از نظر بدنی در برخی مقاطع دچار افت شده، اما همچنان از نظر ذهنی و انگیزشی تیمی آماده و جنگنده است. ژاپن به عنوان تیمی منظم و باکیفیت، همچنان چشمچراغ فوتبال آسیاست. در فوتبال امروز آسیا نمیتوان بدون برنامه جلو رفت. همچنین در سطح ملی باید به جوانگرایی توجه بیشتری شود؛ استفاده از بازیکنان جوان میتوانست به تیم ملی کمک کند تا آینده بهتری داشته باشد.
بازیکن پیشین پرسپولیس همچنین درباره عملکرد این تیم مقابل چادرملو گفت: پرسپولیس در حد و اندازههای همیشگی خود ظاهر نشد و این حذف برای هواداران قابل قبول نیست. ای کاش تصمیمات مدیریتی و فنی با دقت بیشتری اتخاذ میشد و تیم در مسیر بهتری قرار میگرفت. این سبک آسیایی شدن در شأن تیم بزرگ و پرهواداری مثل پرسپولیس نیست. تیمهایی مانند گلگهر و چادرملو با برنامه کار میکنند و باید جدی گرفته شوند.
انتهای پیام/