قاین–بیرجند و سربیشه–بیرجند پرترددترین محورهای خراسان جنوبی شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اسداله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی با استناد به داده‌های سامانه‌های هوشمند ترددشمار، اعلام کرد: در خرداد ماه سال جاری، بیش از یک میلیون و 230 هزار تردد بین‌استانی در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است. این آمار نشان‌دهنده رشد یک درصدی ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی با تشریح جزئیات این آمار اظهار داشت: از مجموع ترددهای ثبت شده، بیش از 822 هزار مورد مربوط به خودروهای سبک و بیش از 408 هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است. این حجم از تردد، بیانگر نقش استراتژیک و محوری شبکه راه‌های استان در جابه‌جایی مسافران و حمل کالا در منطقه شرق کشور است.

جلال‌زاده با اشاره به تحلیل پلاک‌های ثبت‌شده توسط سامانه‌های پلاک‌خوان، تصریح کرد: 18 درصد از خودروهای وارد شده به استان، دارای پلاک استان اصفهان بوده‌اند. همچنین استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و تهران، بیشترین سهم را در مقاصد سفرهای خروجی از خراسان جنوبی به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به این که در بخش اقامت مسافران نیز، بیش از 56 هزار و 694 وسیله نقلیه غیربومی (معادل 15 درصد از کل خودروهای غیربومی)، بین چهار تا هفت روز در استان اقامت داشته‌اند، ادامه داد: پیک تردد غیربومی در روز هشتم خرداد به ثبت رسیده، به‌طوری که در این روز، خودروهای غیربومی 62 درصد از کل وسایل نقلیه مشاهده‌شده در استان را تشکیل می‌دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان این که ، محورهای «قاین–بیرجند»، «سربیشه–بیرجند» و «بیرجند–خوسف» پرترددترین مسیرهای خرداد ماه بوده‌اند، فزود: در حوزه پاسخگویی و خدمات، طی این مدت بیش از 3435 تماس با سامانه تلفنی 141 برقرار شده که همگی توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها پاسخ داده شده است.

جلال‌زاده در پایان با تأکید بر حضور شبانه‌روزی اکیپ‌های راهداری و دستگاه‌های امدادی در جاده‌ها، از کاربران خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از سرعت غیرمجاز، سفری ایمن را تجربه کنند.

انتهای پیام/