با تاخیر سه ماهه؛ ثبت برنامه تولید1405در سامانه تجارت فعال شد
- اخبار اقتصادی
- اخبار اقتصاد ایران
- 06 تير 1405 - 10:15
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق اطلاعیه تجارت داخلی، این امکان برای واحدهای تولیدی زیرمجموعه وزارت صمت که بر اساس فرمول فصل تابستان (حداکثر سابقه واردات دو سال گذشته) مشمول دریافت سهمیه نشدهاند، فراهم شده است.
بر این اساس، واحدهای مشمول میتوانند با ثبت سند برنامه تولید در سامانه جامع تجارت، فرآیند دریافت سهمیه ارزی خود را آغاز کنند.
در حال حاضر امکان ثبت این سند برای واحدهایی که در تابستان 1405 سهمیه تولیدی دریافت کردهاند، وجود ندارد؛ چراکه سهمیه این واحدها بهصورت خودکار و بر مبنای حداکثر سابقه واردات دو سال گذشته محاسبه و اعمال شده است.
اسناد ثبتشده پس از ثبت توسط متقاضی، در سه مرحله شامل تأیید اولیه توسط ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استانها، بررسی و تأیید نهایی توسط دفاتر تخصصی مربوطه و در نهایت تخصیص سهمیه توسط معاونتهای تخصصی ذیربط مورد رسیدگی قرار میگیرد.
همچنین پس از طی مراحل بررسی و تأیید، برای واحدهای مشمول حداکثر تا 30 درصد ظرفیت مندرج در پروانه بهرهبرداری بهعنوان سهمیه ارزی فصل تابستان تعیین و در سامانه اعمال خواهد شد.
انتهای پیام/