بهبود فضای کسب‌وکار و رفع موانع تولید و تجارت در استان بوشهر

خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته قوه قضاییه، از تلاش‌های مجموعه قضایی استان در حمایت از بخش خصوصی قدردانی کرد و اظهار داشت: دادگستری استان بوشهر همواره به عنوان حامی بخش خصوصی و پشتیبان فعالان اقتصادی در مسیر توسعه استان نقش‌آفرینی کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: مصوبات و تصمیمات ارزشمندی با همکاری دستگاه قضایی و بخش خصوصی در راستای بهبود فضای کسب‌وکار استان اتخاذ شده که نتایج ملموس آن در حوزه‌های مختلف اقتصادی قابل مشاهده است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با یادآوری ظرفیت‌های قانونی اتاق بازرگانی بر اساس ماده 91 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، تصریح کرد: اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه آمادگی کامل دارد تا در پرونده‌ها و موضوعات مرتبط با تولید و تجارت، نظرات کارشناسی و تخصصی خود را در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد تا تصمیم‌گیری‌ها با بهره‌گیری از دیدگاه‌های خبرگان بخش خصوصی انجام شود.

گزدرازی در ادامه به چالش‌های ایجاد شده برای فعالان اقتصادی در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در مسیر تجارت خارجی، به‌ویژه در حوزه واردات کالا از طریق بنادر استان، مشکلاتی را در زمینه رفع تعهدات ارزی، ضمانت‌نامه‌های بانکی و تعهدات مالی فعالان اقتصادی به وجود آورده است.

وی افزود: بسیاری از تجار و صاحبان کالا به دلیل شرایط خارج از اراده خود با مشکلاتی در ایفای تعهدات مواجه شده‌اند؛ لذا از دستگاه قضایی انتظار می‌رود با نگاه کارشناسی و در نظر گرفتن شرایط «فورس‌ماژور»، از تحمیل جرایم و خسارت‌های مضاعف به این فعالان جلوگیری کند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر همچنین به آسیب‌های وارده به صنعت دریانوردی و شناورسازی استان اشاره و خاطرنشان کرد: تعدادی از شناورهای فلزی متعلق به فعالان اقتصادی استان دچار آسیب شده‌اند که این موضوع علاوه بر خسارت‌های مالی، اشتغال تعداد زیادی از نیروهای شاغل در این صنعت را تحت تأثیر قرار داده است.

وی تأکید کرد: حمایت دستگاه قضایی و همکاری بانک‌ها برای بررسی کارشناسی مشکلات این بخش، گامی ضروری برای حفظ اشتغال و تداوم فعالیت واحدهای اقتصادی است.

گزدرازی بر لزوم اجرای کامل مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان تأکید و تصریح کرد: تعامل مثبت میان دستگاه قضایی و فعالان اقتصادی سرمایه‌ای ارزشمند برای توسعه استان است و اتاق بازرگانی از تمام ظرفیت‌های خود برای کمک به رونق تولید، تجارت و بهبود معیشت مردم استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/