توسعه زیرساخت‌های آموزشی آرادان در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آرادان، یاسر عربی در نشست با خیرین مدرسه‌ساز شهرستان آرادان، نقش مشارکت‌های مردمی در توسعه زیرساخت‌های آموزشی را تعیین‌کننده دانست و بر ضرورت تقویت همکاری میان خیرین و دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای وضعیت مدارس این شهرستان تأکید کرد.

نماینده مردم گرمسار، آرادان، ایوانکی و کهن‌آباد در مجلس شورای اسلامی ،در این نشست با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز، امام جمعه، فرماندار و مدیران حوزه آموزش و نوسازی مدارس اظهار کرد: حضور افراد نیک‌اندیش و دغدغه‌مند در کنار مسئولان، زمینه‌ساز تحول در حوزه تعلیم و تربیت و نویدبخش آینده‌ای روشن برای دانش‌آموزان آرادان است.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند مدرسه‌سازی در فرآیند توسعه کشور افزود: هر میزان سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و ساخت فضاهای آموزشی، در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده ایران است، چرا که دانش‌آموزان امروز در سال‌های آینده مسئولیت‌های مهمی را در بخش‌های مختلف علمی، اقتصادی، صنعتی و خدماتی کشور بر عهده خواهند گرفت.

عربی ادامه داد: خیرینی که بخشی از توان و امکانات خود را برای ساخت و تجهیز مدارس اختصاص می‌دهند، در حقیقت در مسیر تربیت نسل آینده و پیشرفت جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند و این اقدام ماندگار، شایسته قدردانی و حمایت است.

او همچنین از تلاش‌های فرماندار آرادان در پیگیری پروژه‌های عمرانی و آموزشی شهرستان قدردانی کرد و گفت: با برنامه‌ریزی مناسب و همراهی مجموعه مدیریتی شهرستان، روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای در آرادان از شرایط مطلوبی برخوردار شده و مسیر پیشرفت با جدیت دنبال می‌شود.

نماینده مردم گرمسار، آرادان، ایوانکی و کهن‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی شهرستان خاطرنشان کرد: بخشی از مدارس آرادان به دلیل قدمت بالا و نیاز به بازسازی، شرایط مطلوبی ندارند و لازم است با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین، اعتبارات دولتی و پیگیری مسئولان، روند نوسازی و بهسازی این مراکز آموزشی تسریع شود.

وی تصریح کرد: از تمامی ظرفیت‌های موجود از جمله جایگاه نمایندگی مردم در مجلس، همکاری فرمانداری، آموزش و پرورش، اداره‌کل نوسازی مدارس و مشارکت خیرین برای ارتقای زیرساخت‌های آموزشی و رفع نیازهای این بخش استفاده خواهیم کرد.

عربی با اشاره به پیگیری مصوبات و تعهدات وزارت آموزش و پرورش در قبال شهرستان آرادان اظهار کرد: مطالبات آموزشی منطقه به صورت مستمر از سوی مسئولان شهرستان و نماینده مردم دنبال می‌شود تا سهم قانونی شهرستان به طور کامل تأمین شده و امکانات و اعتبارات مورد نیاز در همین منطقه هزینه شود.

نماینده مردم گرمسار، آرادان، ایوانکی و کهن‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان با قدردانی دوباره از خیرین مدرسه‌ساز، مدیران آموزش و پرورش و مسئولان شهرستان تأکید کرد: توسعه آموزش و پرورش و ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی تنها با همدلی، مشارکت عمومی و همکاری همه دستگاه‌ها محقق می‌شود و استمرار این همراهی می‌تواند آینده‌ای بهتر و فرصت‌های بیشتری را برای دانش‌آموزان آرادان فراهم کند.

انتهای پیام/363/