آمریکا به دنبال اختلاف و دودستگی در میان ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی،امام جمعه شهرکرد و نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با تأکید بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما مقتدریم. ما قدرت ایستادگی داریم. ما قدرت ایستادن در مقابل آمریکا و اسرائیل خبیث و کودک‌کش را داریم؛ اما رهبر داریم، مسئولین داریم که برآمده از همین ملت هستند و در رأس آن‌ها رهبری قرار دارد. نگویید که رهبری نمی‌داند یا تحت تأثیر قرار گرفته است. این حرف‌ها توهین است و نباید مطرح شود.

وی افزود: آمریکا به دنبال به هم زدن اتحاد و اختلاف افکنی و ایجاد دودستگی در میان ملت ایران است. بسیاری از افراد خوش‌اعتقاد، یعنی آدم‌های مذهبی، مؤمن و متدین، به جای اینکه هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا بکشند و به جای اینکه هرچه فریاد دارند بر سر خون‌آشام‌های اسرائیلی بکشند، نسبت به همدیگر یقه‌درانی می‌کنند. این آسیب می‌زند؛ چه در محله، چه در کشور و چه در هر جای دیگر.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید کار را به کاردان سپرد، گفت: رئیس‌جمهور، دولت، رئیس قوه قضائیه و نیروهای مسلح مسئولیت‌های خود را بر عهده دارند و مشروعیت همه این مسئولیت‌ها از حضرت آقاست. رئیس‌جمهور هرچند با اکثریت قاطع آرا انتخاب شود، باید رهبر انقلاب حکم تنفیذ صادر کنند و اجازه دخل و تصرف به ایشان بدهند. رئیس قوه قضائیه نیز برای دخالت در جان، مال و حقوق مردم مشروعیت خود را با حکم ولی‌فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط به دست می‌آورد و نیروهای مسلح نیز باید با اجازه عمل کنند.

فاطمی با تأکید بر اینکه «ما همه چیزمان ولایت فقیه است»، تصریح کرد: ما به این نهاد مقدس افتخار می‌کنیم. این نهاد مقدس رهبری را مایه افتخار خود می‌دانیم. ما در هر صورت زیر علم او هستیم، زیر علم او سینه می‌زنیم و حامی و مدافع فرمایشات او هستیم. اگر خدای‌ناکرده کسی بخواهد برخلاف منویات ایشان قدمی بردارد، هم در دنیا ضرر می‌کند و هم در آخرت ضرر می‌کند و هیچ ارج و قربی برای او باقی نمی‌ماند.

وی با دعوت مردم به حفظ آرامش و پرهیز از بدبینی نسبت به یکدیگر اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که این نهاد مقدس را در رأس این مملکت داریم. دلگرم باشیم، آرامش داشته باشیم، فکرمان را به جاهای بد نکشانیم و نسبت به همدیگر بدبین نشویم؛ زیرا این فکرها اثر خود را در عمل می‌گذارد و موجب تشتت می‌شود. آمریکا می‌خواهد ما بر علیه هم شعار مرگ بدهیم و نمی‌خواهد که همه یک‌صدا علیه او «مرگ بر آمریکا» بگوییم. ما نباید بگذاریم به آرزویش برسد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این فرمایشی که رهبر معظم انقلاب در پیام اخیرشان فرمودند که «ما علی‌الاصول نظرمان چیز دیگری بود»، منظورشان اصل مذاکره نبود؛ زیرا دو ماه بود که مذاکرات در جریان بود و ایشان نیز پیام‌های قبلی را صادر فرموده بودند.

وی ادامه داد: منظور از این سخن، کیفیت مذاکره و مطالبی بود که ثبت شد و برآمد آن بود. آنچه تهیه می‌شد، بیش از بیست بار به محضر رهبر معظم انقلاب برده می‌شد و ایشان اصلاح می‌کردند، اما آنچه مورد نظر ایشان بود، به طور کامل پیاده نشد؛ زیرا طرف مقابل از قلدری و تکبر خود دست برنمی‌دارد و همچنان دروغ می‌گوید و حرف‌های بی‌اساس مطرح می‌کند.

فاطمی با اشاره به برخی اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: وقتی می‌گوید «ما پزشکیان، قالیباف و عراقچی را نزدیم که بعد با آن‌ها مذاکره کنیم»، می‌خواهد این تصور را ایجاد کند که برخی مسئولان عامل یا گماشته خودشان هستند. او می‌خواهد بین ما اختلاف بیندازد، ما را به جان هم بیندازد و با این دروغ‌ها و هزاران دروغ دیگر، مردم را نسبت به یکدیگر بدبین کند.

امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به فرمایش حضرت امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر اینکه «لا تَقُلْ ما لا تَعْلَمُ» و «وَلا تَقُلْ كُلَّ ما تَعْلَمُ»، گفت: آنچه را که نمی‌دانید نگویید، شبهه ایجاد نکنید و شیرازه جامعه را به هم نزنید. همچنین لازم نیست همه آنچه را که می‌دانید بیان کنید. به نظر حقیر، مقصود از عبارت «علی‌الاصول» همان پیشنهادهای ده‌گانه‌ای بود که مطرح شد و به همان شکلی که مدنظر رهبر معظم انقلاب بود محقق نشد، اما با توجه به تضمین‌هایی که داده شد، ایشان اجازه دادند؛ زیرا مصالح عالیه کشور و مصالح مردم مطرح است.

انتهای پیام/7540