تداوم زندگی با ایثار یک بانو؛ هفتمین اهدای عضو خراسان جنوبی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هفتمین مورد اهدای عضو در خراسان جنوبی طی سال 1405 با ایثار خانواده یک بانوی 51 ساله به ثبت رسید؛ اقدامی انسان‌دوستانه که بار دیگر فرهنگ نوع‌دوستی و بخشش را در استان به نمایش گذاشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از بیرجند از ثبت هفتمین اهدای عضو سال جاری در استان خبر داد و اظهار داشت: مرحومه ناهید افتقاری، 51 ساله، از 18 خردادماه سال جاری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فوق تخصصی رازی بیرجند بستری بود.

جلال احمدی افزود: پس از تأیید مرگ مغزی این بیمار در 28 خردادماه و با رضایت آگاهانه خانواده ایثارگر وی، فرآیند اهدای عضو انجام و پیکر مرحومه برای انجام عمل جراحی به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد.

وی با بیان اینکه این اقدام ایثارگرانه زمینه نجات و بهبود زندگی چند بیمار را فراهم کرد، تصریح کرد: کبد، قرنیه‌ها و پوست مرحومه افتقاری به بیماران نیازمند اهدا شد و فرصت دوباره‌ای برای ادامه زندگی به آنان بخشید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با قدردانی از خانواده این بانوی نیک‌اندیش گفت: اهدای عضو یکی از ارزشمندترین جلوه‌های ایثار و نوع‌دوستی است که می‌تواند در سخت‌ترین لحظات زندگی، امید را به خانواده‌های چشم‌انتظار پیوند عضو بازگرداند.

احمدی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ اهدای عضو در جامعه، افزون بر نجات جان بیماران، نقش مهمی در ترویج روحیه همدلی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و گسترش فرهنگ ایثار دارد.

وی ضمن تسلیت به خانواده مرحومه افتقاری، از تصمیم بزرگ و خداپسندانه آنان تقدیر کرد و گفت: بدون تردید این اقدام ماندگار، باقیات‌الصالحاتی ارزشمند برای آن مرحومه خواهد بود و نام او را در حافظه خانواده‌های دریافت‌کننده عضو جاودانه خواهد ساخت.

هفتمین اهدای عضو سال جاری در خراسان جنوبی در حالی به ثبت رسید که مسئولان حوزه سلامت همواره بر ضرورت آگاهی‌بخشی عمومی درباره اهمیت اهدای عضو و نقش آن در نجات جان بیماران نیازمند تأکید دارند.

انتهای پیام/