نذر 50 میلیون تومانی هیئت نینوای صفائیه برای آزادی زندانیان
- اخبار استانها
- اخبار یزد
- 03 تير 1405 - 18:06
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، همزمان با فرارسیدن تاسوعای حسینی، هیئت عزاداران حسینی نینوای صفائیه یزد با مشارکت در یک اقدام خیرخواهانه، بخشی از نذورات خود را به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص داد.
در همین راستا، ضیا زارع سرپرست این هیئت به نمایندگی از عزاداران و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور در دفتر ستاد مردمی دیه کشور در استان یزد، مبلغ 50 میلیون تومان را در قالب پویش «نذر حسینی» برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد اهدا کرد.
وی با اشاره به فلسفه این اقدام عنوان کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) تنها به برپایی مراسم سوگواری محدود نمیشود و کمک به رفع مشکلات مردم نیز بخشی از پیام مکتب عاشورا است. بر همین اساس، این کمک با نیت گرهگشایی از مشکلات خانوادههایی انجام شد که چشمانتظار بازگشت عزیزان خود هستند.
سرپرست هیئت نینوای صفائیه افزود: پویش «نذر حسینی» فرصت مناسبی برای هیئتهای مذهبی فراهم کرده است تا آموزههای انسانساز عاشورا را در قالب اقدامات عملی و اجتماعی به نمایش بگذارند و در مسیر حمایت از نیازمندان و آسیبدیدگان جامعه گام بردارند.
وی تأکید کرد: فرهنگ ایثار، بخشش و دستگیری از دیگران از مهمترین پیامهای نهضت حسینی است و مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد میتواند نمونهای از تحقق این ارزشها در جامعه باشد.
این اقدام در ادامه برنامههای خیرخواهانه هیئتهای مذهبی استان یزد و با هدف حمایت از خانوادههای زندانیان جرائم غیرعمد انجام شد.
انتهای پیام/781/