روایت نبرد جنگلبانان با سودجویان/ «سرخدار» به تلویزیون آمد
- اخبار استانها
- اخبار مازندران
- 02 تير 1405 - 17:04
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، داود سیروس، مدیرکل صداوسیمای مازندران با اشاره به آغاز پخش سریال «سرخدار» از امروز سهشنبه از شبکه یک سیما، اظهار کرد: این مجموعه تلویزیونی به صورت همزمان از تمامی شبکههای استانی کشور پخش خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این سریال با مشارکت سازمان صداوسیما و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تولید شده است افزود: «سرخدار» به موضوع زیستبوم مازندران و جنگلهای ارزشمند هیرکانی و چالشهایی همچون قاچاق چوب، زمینخواری و تخریب منابع طبیعی میپردازد.
مدیرکل صداوسیمای مازندران در ادامه گفت: در این مجموعه تلاش شد بخشی از مجاهدتها، ایثارگریها و تلاشهای شبانهروزی جنگلبانان و حافظان منابع طبیعی به تصویر کشیده شود.
سیروس بر شناخت بیشتر مخاطبان و حفاظت از سرمایههای ملی بیشتر تأکید کرد.
وی یکی از نقاط قوت این مجموعه را بهرهگیری از هنرمندان بومی استان در کنار بازیگران شناختهشده کشور اعلام کرد و افزود: حضور هنرمندان مازندرانی در کنار چهرههای ملی، به باورپذیری و جذابیت بیشتر این اثر کمک کرده است.
مدیرکل صداوسیمای مازندران عنوان کرد: سریال «سرخدار» در 27 قسمت به سفارش معاونت امور استانهای سازمان صداوسیما و به تهیهکنندگی و کارگردانی مسعود فرخنده و نویسندگی اکبر روح و سارا رشیدی ساخته شده است. داستان این سریال درباره «مازیار»، جنگلبانی متعهد و مسئولیتپذیر است که در مسیر حفاظت از جنگلهای سرخدار، با دسیسههای قاچاقچیان چوب، زمینخواران و همچنین برخی مشکلات خانوادگی روبهرو میشود.
سیروس افزود: تقابل مدافعان منابع طبیعی با سودجویان، محور اصلی روایت این مجموعه را شکل میدهد.
به گفته وی در این سریال، عمار تفتی در نقش جنگلبان و مجید پتکی در نقش یکی از قاچاقچیان چوب به ایفای نقش پرداختهاند و جمعی دیگر از هنرمندان ملی و استانی حضور دارند.
انتهای پیام/