محدودیت تازه برای کارت‌های جایگاهی؛ صدور کارت سوخت در 24 ساعت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، احمد سالاری‌فر، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: در راستای اجرای مصوبات کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و با هدف هوشمندسازی زنجیره توزیع سوخت، درخواست‌های مکرر مردمی، شفاف‌سازی توزیع سوخت عادلانه و جلوگیری از قاچاق سوخت ارائه خدمات از طریق کارت‌های اضطراری جایگاه‌ها در 10 روز ابتدایی هر ماه به صورت عمومی متوقف می‌شود.

وی اعلام کرد: با عنایت به اینکه در ابتدای هر ماه، تمامی شهروندان دارای سهمیه سوخت یارانه‌ای در کارت‌های شخصی خود هستند و از سوخت کافی برخوردارند و به جهت مدیریت مصرف سوخت  از کارت‌های اضطراری جایگاه‌داران استفاده عمومی نخواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان ضمن تأکید بر اینکه استفاده از کارت سوخت شخصی، حقی است که به تمامی مالکان خودرو تعلق دارد، از شهروندانی که به هر دلیل (مفقودی یا نیاز به صدور کارت المثنی) کارت سوخت در اختیار ندارند، دعوت کرد جهت دریافت سریع کارت خود به سامانه خدمات الکترونیک به نشانی fcs.niopdc.ir مراجعه کنند.

وی افزود: بر اساس این گزارش، فرآیند صدور و تحویل کارت سوخت برای متقاضیان به گونه‌ای تسهیل شده است که شهروندان می‌توانند پس از ثبت درخواست خود در سامانه مذکور، ظرف مدت 24 ساعت، کارت خود را از نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در منطقه محل سکونت خود دریافت کنند.

سالاری‌فر ادامه داد: دستگاه صدور آنی کارت سوخت در نواحی کرمان، جیرفت، کهنوج، بم و سیرجان راه‌اندازی شده و در نواحی رفسنجان، شهربابک و بافت از شنبه ششم تیرماه عملیاتی خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان در پایان، ضمن قدردانی از همراهی هم‌وطنان در اجرای این طرح ملی، خاطرنشان کرد: تمرکز بر استفاده از کارت‌های شخصی، گامی اساسی در جهت جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و مدیریت بهینه توزیع انرژی در سراسر کشور است.

انتهای پیام/511/