پارادوچرخهسوار استان مرکزی 4 مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور راکسب کرد
- اخبار استانها
- اخبار مرکزی
- 02 تير 1405 - 11:34
محمد مرادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به کسب چهار مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور توسط پارادوچرخهسوار استان مرکزی گفت: فربد علیمحمدی، پارادوچرخهسوار استان مرکزی، در رقابتهای قهرمانی کشور پارادوچرخهسواری با کسب چهار مدال طلا در رشتههای پیست و جاده، عنوان قهرمانی این رقابتها را در کلاس C5 از آن خود کرد.
وی افزود: رقابتهای قهرمانی کشور پارادوچرخهسواری با عنوان پاسداشت ایثارگریهای جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی رمضان در دو رشته پیست و جاده در بخش آقایان و بانوان، روزهای 30 و 31 خردادماه 1405 به میزبانی استان تهران برگزار شد.
مرادی تصریح کرد: در این مسابقات فربد علیمحمدی، نماینده استان مرکزی در کلاس C5، با عملکردی درخشان موفق شد در تمامی مواد شرکتکرده عنوان قهرمانی را به دست آورد و چهار مدال طلای ارزشمند را از آن خود کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: علیمحمدی در رشته پیست و ماده یک کیلومتر با ثبت بهترین رکورد، مقام نخست را کسب کرد و صابر رحیمپور از گیلان و محمد درویش از مازندران به ترتیب دوم و سوم شدند. وی همچنین در ماده تعقیبی انفرادی پیست نیز با برتری مقابل رقبای خود به مقام نخست رسید و علی رضایی و محمد درویش از مازندران در ردههای دوم و سوم قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: این رکابزن استان مرکزی در رشته جاده نیز درخشان ظاهر شد و در ماده تایم تریل انفرادی مقام نخست را به دست آورد. در این ماده علی رضایی از مازندران دوم و محمد درویش از مازندران سوم شد همچنین علیمحمدی در ادامه موفقیتهای خود در ماده استقامت جاده نیز عنوان قهرمانی را کسب کرد و محمد درویش و علی رضایی هر دو از استان مازندران به ترتیب در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفتند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای ورزشی استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی با برخورداری از استعدادهای فراوان و ظرفیتهای متنوع ورزشی، همواره یکی از استانهای تأثیرگذار در ورزش کشور بوده است به طوری که حضور ورزشکاران مستعد در رشتههای مختلف، از ورزشهای انفرادی تا تیمی، و کسب افتخارات متعدد در رقابتهای ملی و بینالمللی نشان میدهد که این استان از سرمایه انسانی ارزشمندی در حوزه ورزش برخوردار است.
مرادی بیان کرد: وجود هیئتهای فعال ورزشی، مربیان توانمند و علاقهمندی گسترده جوانان به فعالیتهای ورزشی، زمینه مناسبی برای رشد و شکوفایی استعدادها فراهم کرده که با این حال، بهرهبرداری مطلوب از این ظرفیتها نیازمند توسعه زیرساختهای ورزشی، حمایت از ورزشکاران و توجه ویژه به ورزش پایه و استعدادیابی است.
وی خاطرنشان کرد: سرمایهگذاری در حوزه ورزش، علاوه بر ارتقای سلامت اجتماعی و نشاط عمومی، میتواند به پرورش قهرمانان آینده و افزایش جایگاه استان مرکزی در عرصههای ورزشی کشور منجر شود. بیتردید توجه به استعدادهای جوان و ایجاد فرصتهای برابر برای رشد آنان، یکی از مهمترین راهکارهای توسعه ورزش در استان مرکزی خواهد بود.
انتهای پیام/711/