انتقاد از روند کند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در حالی که روند پیشرفت فیزیکی بسیاری از پروژه‌های عمرانی مصوب سفر ریاست‌ جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد رضایت‌بخش نیست، استاندار با تأکید بر لزوم تلاش شبانه‌روزی مدیران، خواستار بسیج تمامی امکانات برای جذب کامل اعتبارات و رفع موانع اجرایی شد.

هفتمین جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های استان و سومین جلسه ویژه پروژه‌های عمرانی گچساران و باشت، با حضور یدالله رحمانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه اعتبارات مطلوبی برای حوزه‌های عمرانی و اقتصادی به استان اختصاص یافته است، به عملکرد مدیران در جذب این منابع واکنش نشان داد و تصریح کرد: متأسفانه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی مصوب سفر رئیس‌جمهور در حال حاضر کمتر از 20 درصد است که این میزان به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست.

یداله رحمانی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران نباید به گزارش‌های کلی بسنده کنند؛ بلکه موظف‌اند مشکلات دقیق و گره‌های کور پیش‌روی پروژه‌ها را شناسایی کرده و گزارش دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع موانع چاره‌اندیشی شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام پیگیری‌ها و اقدامات دولت در راستای رفاه و خدمت به مردم تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیران باید با رویکردی جهادی و شبانه‌روزی برای جذب اعتبارات مصوب تلاش کنند و نظارت مستمر بر روند اجرا و حصول اطمینان از به سرانجام رسیدن پروژه‌ها، از وظایف اصلی مدیران مربوطه و فرمانداران است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح روند ارزیابی پروژه‌های استان، گفت: بررسی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی به صورت تفکیکی و شهرستان به شهرستان در دستور کار قرار دارد و در همین راستا، روز سه‌شنبه دو نوبت کاری صبح و عصر به بررسی تخصصی طرح‌های عمرانی و اقتصادی گچساران و باشت اختصاص یافت.

رحمانی به اقدامات مشابه در سایر شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: هفته گذشته جلسات مشابهی برای بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با حضور نماینده مردم در مجلس برگزار شد و برنامه‌ریزی برای ارزیابی طرح‌های اقتصادی این مناطق نیز در دستور کار قرار دارد و همچنین بررسی وضعیت پروژه‌های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی نیز با حضور نماینده محترم این مناطق انجام شده است.

وی در پایان با بیان اینکه بررسی پروژه‌های عمرانیِ برخوردار از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور، یک فرآیند مستمر است، تأکید کرد: این جلسات تا حصول نتیجه نهایی و بهره‌برداری از طرح‌ها با جدیت و بدون وقفه ادامه خواهد یافت و از هیچ تلاشی برای به سرانجام رساندن مصوبات دولت فروگذار نخواهیم کرد.

برگزاری این سلسله جلسات نشان‌دهنده عزم مدیریت ارشد استان برای پایان دادن به انباشت پروژه‌های نیمه‌تمام و بهره‌گیری از فرصت اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری جهت توسعه متوازن استان است؛ رویکردی که باید دید در عمل، چه میزان از عقب‌ماندگی‌های عمرانی استان را جبران خواهد کرد.

انتهای پیام /