صنعت ساختمان در مسیر "پادشکنندگی"
- اخبار اقتصادی
- اخبار راه و مسکن
- 02 تير 1405 - 10:03
به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیدرضا ریاحی نماینده کارگروه تابآوری صنعت ساختمان با اشاره به اثر شوکهای اقتصادی، تحریمها و نوسانات ارزی بر این صنعت، اظهار کرد: الگوی سنتی ساختوساز کارایی خود را از دست داده و بخش خصوصی با نااطمینانی در سرمایهگذاری مواجه است.
وی با تشکیل «کارگروه تابآوری صنعت ساختمان» در معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی، افزود: هدف این کارگروه حرکت از تابآوری به سمت پادشکنندگی است؛ یعنی بهگونهای که صنعت ساختمان در برابر بحرانها قویتر شود.
ریاحی با اشاره به چشمانداز 10 ساله صنعت ساختمان گفت: کاهش وابستگی به مصالح سنتی، استفاده از فناوریهای نوین، بازنگری مقررات و تقویت زنجیره تأمین از محورهای اصلی این مسیر است.
وی چالشهای فعلی را شامل نوسانات بازار مصالح، ضعف بهرهوری انرژی، نبود پایگاه داده ملی و محدودیت در استفاده از فناوریهای نو دانست و راهکارهایی مانند ایجاد قرارگاه ملی تابآوری، اصلاح مقررات و توسعه سرمایهگذاری فناورانه را پیشنهاد کرد.
وی تاکید کرد: همافزایی نهادها میتواند زمینهساز اصلاح ساختار صنعت و تحقق پادشکنندگی پایدار در بخش ساختمان شود.
انتهای پیام/