زخمی شدن 2 محیطبان چهارمحال و بختیاری توسط شکارچیان غیرمجاز
- اخبار استانها
- اخبار چهارمحال و بختیاری
- 02 تير 1405 - 09:50
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محسن کریمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحالوبختیاری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی حضور شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات صعبالعبور منطقه حفاظتشده سبزکوه و درگیری مسلحانه آنان با نیروهای یگان حفاظت، دو نفر از محیطبانان این منطقه دچار جراحت و زخمی شدند. وضعیت عمومی این محیطبانان مساعد گزارش شده است.
به گفته وی، در جریان این عملیات، متخلفان با در اختیار داشتن یک قبضه سلاح گلولهزنی کالیبر 270 اقدام به شکار یک رأس کل وحشی کرده بودند که به دنبال آن عملیات تعقیب و مراقبت تخصصی آغاز شد.
کریمی همچنین با اشاره به دستگیری سه شکارچی غیرمجاز مسلح، از پایان موفقیتآمیز عملیات 48 ساعته یگان حفاظت در منطقه حفاظتشده سبزکوه خبر داد.
وی با اشاره به وقوع آتشسوزی همزمان با این عملیات اظهار داشت: اندکی پس از درگیری، گزارشهای مردمی و اعلام محیطبانان مستقر از مشاهده حریق دریافت شد که بلافاصله نیروهای یگان حفاظت به محل اعزام شدند.
مدیرکل حفاظت محیطزیست چهارمحال و بختیاری افزود: با تلاش شبانهروزی محیطبانان منطقه سبزکوه و همکاری جوامع محلی و اداره منابع طبیعی، آتشسوزی در ارتفاعات جنگلی مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.
کریمی در پایان با تقدیر از تلاش و ایثار محیطبانان این منطقه تأکید کرد: یگان حفاظت محیطزیست با اشراف کامل بر عرصههای طبیعی استان، با هرگونه تعرض به حیاتوحش و تخریب زیستگاه برخورد قانونی خواهد کرد و پیگیری حقوقی این پرونده تا صدور حکم نهایی ادامه دارد.
انتهای پیام/7540